ေရႊလေရာင္ ဘေလာ့မွ ေႏြးေထြးစြာ ၾကိဳဆိုပါ၏..လူအခ်င္းခ်င္းလွည့္ပတ္ၿခင္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ။ အထင္ေသးၿခင္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ။.

Tuesday, November 9, 2010

ၾကမ္းတမ္းၿခင္းမွ..ၾကင္နာၿခင္း..အပိုင္း(၄)

တစ္ရြာ၀င္ တစ္ရြာထြက္ တစ္ေတာ၀င္ တစ္ေတာင္တက္ၿဖင့္ ခရီးနွင္လာလိုက္တာ ေမာရပန္းရမွန္းပင္ မသိလိုက္ေတာ့
“ေမးပါမ်ားစကားရ သြားပါမ်ားခရီးေရာက္ မအိပ္မေန အသက္ရွည္“ဟူေသာ ေမာင္ေပါက္က်ိဳင္းရာဇ၀င္ထဲက စကားသံုးခြန္းအတိုင္း..မသြားဘူးေသာခရီး မေရာက္ဘူးေသာနယ္ေၿမကိုသြားရသည္မို့ တကၠသီလာ သြားလမ္းခရီးကို ေမးလဲေမးရ၏ ခရီးေပါက္ဘို့အတြက္ ေနေအးရင္ ေအးသလို ခပ္သြက္သြက္လဲ ေလွ်ာက္ရ၏ အေၿခေနဘယ္လိုမသိေသးသည့္ အစိမ္းသက္သက္နယ္ေၿမဆိုေတာ့ အအိပ္အေနလဲေလွ်ာ့ရ၏ စိတ္လြတ္ကိုယ္လြတ္ နွစ္နွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္လဲမအိပ္ရဲ အၿမဲသတိထားေနရသည္..လမ္းခရီးတစ္ေလွ်ာက္ ပံုစံမ်ိဳးစံု စရိုက္မ်ိဳးစံု အရြယ္မ်ိဳးစံု ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ိဳးစံုၿဖင့္ ခရီးနွင္ေနၾကေသာ ခရီးသြားေဖၚမ်ိဳးစံုကိုလဲ ၿမင္ေနရ ေတြ့ေနရပါ၏။ တကယ္ေတာ့ သံသရာခရီး၏ တစ္ဆစ္ခ်ိဳးၿဖစ္ေသာ ဘ၀ခရီးကိုသြားေနၾကသူမ်ားၿဖစ္ေပသည္(သို့ေသာ္ သူတို့အားလံုး မိမိကိုယ္ကို ခရီးသြားဟုသာ သိၾကသည္ သံသရာခရီးသြားေနၾကသည္ကုိေတာ့ မသိၾကရွာေပ)။ “လမ္းဆံုးလွ်င္ ရြာေတြ့“တဲ့ အခု လမ္းဆံုးကိုေရာက္ၿပီမို့ ခပ္ေ၀းေ၀းမွ တကၠသီလာကို ခပ္ေရးေရးေတြ့ေနရ ၿမင္ေနရေပၿပီ ပညာေတာ္သင္ ေရာက္လာၾကေသာ မင္းညီမင္းသား သူေဌးသားနွင့္ အလႊာမ်ိဳးစံုက အရြယ္စံု အသြင္မ်ိဳးစံုတို့ကိုလည္း ၿမင္ေတြ့ရေတာ့၏ ဘာသာစကားမ်ိဳးစံုကိုလည္း ၾကားေနရေတာ့၏။ ဤသည္မွာ “အဟိ ံသက“အတြက္ အၿမင္သစ္ အၾကားသစ္ အေတြ့အၾကံဳသစ္္တို့ကို စတင္ေတြ့ရွိရၿခင္းၿဖစ္ေပသည္၊ ဒိသာပါေမာကၡဆရာၾကီးထံ စာရင္းေပး တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားအၿဖစ္ လက္ခံၿပီးရင္ေတာ့ မိမိအလိုလားဆံုးၿဖစ္ေသာ “ပညာရပ္အသစ္“တို့ကို ေလ့လာသင္ယူခြင့္ရေပေတာ့မည္။ ဤေၿမ ဤေရ ဤလူမ်ိဳးတို့၏ ဓေလ့ထံုးစံ ယဥ္ေက်းမွဳ အစဥ္အလာ စသည္တို့ကိုလည္း ေလ့လာဆည္းပူးခြင့္ ရေပေတာ့မည္။ မိမိတတ္ေၿမာက္ေသာ ပညာရပ္ၿဖင့္ လူမ်ိဳးအက်ိဳး နိုင္ငံအက်ိဳး တိုင္းၿပည္အက်ိဳးကို သည္ပိုးေဆာင္ရြက္ခြင့္ရေပေတာ့မည္.ဟု အေတြးပင္ ေစာေနမိၿပန္၏။ ဤသည္မွာလည္း တိုင္းၿပည္နွင့္ လူမ်ိဳးအတြက္ ထားရွိေသာ သူ၏ေစတနာ“လြန္ကဲ“ေနေသာေၾကာင့္ပင္ၿဖစ္၏။
 တကၠသိုလ္ပညာရပ္ သင္ၾကားရာ၌“စနစ္“နွစ္မ်ိဳးရွိ၏။ ပညာသင္ေၾကး အသၿပာတစ္ေထာင္ေပး၍ သင္ၾကားသည့္“ဆရာစားစနစ္“နွင့္ ဆရာ့ေ၀ယ်ာ၀စၥ မိသားစုေ၀ယ်ား၀စၥ အိမ္မွဳကိစၥအ၀၀ကို လုပ္ကိုင္ေပး၍ သင္ၾကားသည့္“ဆရာ့အနီးေန“စနစ္တို့ပင္ၿဖစ္၏။ ယင္းနွစ္ခုတြင္ အခေပး၍ သင္ယူေသာ တပည့္သည္ ပညာသင္ခ်ိန္ကလြဲၿပီး က်န္အခ်ိန္မ်ားသည္ ကိုယ္ပိုင္အခ်ိန္မ်ားၿဖစ္၏။ ထို့ေၾကာင့္ အခ်ိန္ကို စိတ္တိုင္းက်“သံုး“နိုင္၏။ စိတ္တိုင္းက်“ၿဖဳန္း“နုိင္ၿပန္၏။ သံုးၿခင္းသည္ ပညာေရးအတြက္ၿဖစ္၍ ၿဖဳန္းၿခင္းသည္ အေပ်ာ္အပါးအတြက္ၿဖစ္၏။ ဆရာ့ေ၀ယ်ာ၀စၥ မိသားစုေ၀ယ်ာ၀စၥတို့ကို ဘာတစ္ခုမွ် လုပ္ေပးစရာမလိုေပ၊ ဒုတိယနည္းစနစ္သည္ ဆရာ့ေ၀ယ်ာ၀စၥ မိသားစု ေ၀ယ်ာ၀စၥ အ၀၀တို့ကို လုပ္ကိုင္ေပးရသည္ၿဖစ္၍ မိမိအတြက္ အားလပ္ခ်ိန္မရေပမည့္ ဆရာနွင့္ပို၍ ရင္းနွီးခြင့္ရ၏။ အကြ်မ္း၀င္ခြင့္ရ၏။ ဆရာ့မိသားစုနွင့္လည္း ရင္းနွီးခြင့္ရ၏။ ယင္းတပည့္မ်ိဳးကို ေရွးေခတ္က “ဓမၼေႏၱ ၀ါသီ“ဟုေခၚေလ့ရွိ၏။ “အတြင္းေနတပည့္“ဟုေခၚ၏။ (ပညာသင္ခ တစ္ေထာင္ဆို၍ ခုေခတ္အေန ၿမန္မာေငြၿဖင့္္ ရယ္စရာၿဖစ္ေပလိမ့္မည္၊ သိုေသာ္ သူ့ေခတ္ သူ့ခါ ေငြတစ္ေထာင္သည္ တန္ဘိုးၾကီးလွ၏၊ ေရွးေခတ္ တစ္ေထာင္မဆိုထားဘိ ခုေခတ္ေဒၚလာတစ္ေထာင္နွင့္ ၿမန္မာေငြတစ္ေထာင္ပင္ နွိဳင္းယွဥ္ၾကည့္ေစခ်င္ပါ၏) ယင္းတပည့္နွစ္မ်ိဳးတြင္“အဟိ ံသက“သည္ ဒုတိယတပည့္အၿဖစ္ၿဖင့္ ပညာသင္ယူ၏။ သင္ယူေသာအခါ၌လည္း“ မ်ားမ်ားသင္ ၿမန္ၿမန္သင္ မေမ့ေအာင္မွတ္“ဟူေသာ သမားေတာ္ သမားအေက်ာ္ ဆရာၾကီးဇီ၀က၏“မသံုးလံုး“ သင္နည္းစနစ္ကို က်င့္သံုး၏။ “အဟိ ံသက“သည္ၾကြယ္၀ ခ်မ္းသာေသာ မင္းတိုင္ပင္ အမတ္ၾကိး၏ သားၿဖစ္၍ ပစၥည္းဥစၥာအားၿဖင့္ ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာမည္မွာ “ေၿမၾကီးလက္ခပ္“မလြဲေပ၊ သို့ေသာ္ ဆရာ့မိသားစုနွင့္ ရင္းနွီးခြင့္ရရန္ “ပညာစံု ပညာကုန္“ရရန္အတြက္ ဒုတိယနည္းစနစ္ကို ေရြးခ်ယ္ၿခင္း ၿဖစ္တန္ရာ၏။ ဤသည္မွာလဲ “လာဘ္“ၾကိဳၿမင္ေသာ ပညာတတ္ သူ့မိဘတို့၏ အစီအမံပင္ၿဖစ္နိုင္ရာ၏။ “အဟိ ံသက“သည္ “ညီညာထၾကြ ဆံုးမနာယူ လာမူၾကိဳဆီး ထံနီးလုပ္ေကြ်း သင္ေတြးအံရြတ္ “ဟူေသာ တပည့္၀တၱရား ငါးပါးနွင့္လည္း ၿပည့္စံု၏။ ဆရာႏွင့္ဆရာကေတာ္တို့၏ အရိပ္အကဲကိုလည္း သိတတ္၏။ လုပ္စရာရွိတာကိုလည္း အခိုင္းေစာင့္မေန အလိုက္သိစြာလုပ္၏။ လုပ္စရာမ်ားၿပီးဆံုးရင္လဲ “ဘာမ်ားလုပ္စရာရွိပါေသးလဲ“ဟုေမးတတ္၏ ။ နွဳတ္ခ်ိဳ၏။ အေၿပာေကာင္း၏။ သူ့အေၿပာ သူ့စကားသည္ နား၀င္ခ်ိဳၿပီး ခ်စ္စရာေကာင္း၏။ “နွဳတ္ခ်ိဳ လွ်ိဳတစ္ပါး“အဆိုကို သူက်င့္သံုး၏။ အၿမဲတမ္း ၿပံဳးၿပံဳးရႊင္ရႊင္နဲ့ေဖၚေဖၚေရြေရြေနတတ္၏။ သူသည္“ရိုးရိုးက်င့္၍ ၿမင့္ၿမင့္ၾကံသူ“ၿဖစ္၏။ “အေနရိုး၍ အသိဆန္းသူ“တစ္ေယာက္လည္းၿဖစ္၏။ ဤသို့ၿဖင့္ “အဟိ ံသက“သည္ ဆရာ ဆရာကေတာ္နွင့္ တစ္မိသားစုလံုး၏ အေရးေပးၿခင္းကို ခံရေတာ့၏။ တပည့္ထဲတြင္ “TOP TEN“၀င္ “ေတာ္၀င္“တပည့္ တစ္ေယာက္အၿဖစ္ ထင္ရွားလာေလေတာ့သည္။ 
ဤသည္ကို “ခ်မ္းသာၿမင္ပ်င္း ဆင္းရဲအားရ ၾကြယ္၀မနာလို ကိုယ့္ထက္သာမၾကိဳက္ေသာ“က်န္တပည့္အမ်ားစုက မေက်နပ္။ တပည့္၀တ္တရား ေက်ပြန္သည္ကိုပင္ ဆရာကို“ေဖၚလန္ဖား“သည္ဟု အၿမင္ေစာင္း၏ ွရွုတ္ခ်၏။ သူေရာက္လာသည့္ အခ်ိန္မွစ၍ ဆရာတို့မိသားစုသည္ သူ့ကိုပင္ အေရးေပးေနလြန္း၏။ က်န္တပည့္မ်ားကိုေတာ့ “ဖုတ္ေလသည့္ ငပိ ရွိတယ္ေတာင္ မထင္ေတာ့“ဟု  “လြဲမွားစြာ“ ေကာက္ခ်က္ခ်၏  (ဆက္ရန္)
                                                                      ေကာင္းသစ္

No comments: