လမင္းႏွင့္လူသား အၾကား တိမ္တုိက္အျခားမရွိ၍ လ၏အလွကုိ“ၾကည့္ခြင့္” ရွိ၏ လေရာင္၏အေတြ႕ကုိ “ ထိခြင့္္”ရွိ၏၊ လ၏ျငိမ္းေအးမႈ ရသကုိ“သိခြင့္”ရွိ၏၊ပါရမီျဖည့္ဘက္ ဘ၀လက္တြဲေဖၚျဖစ္တဲ့“စႏၵပဘာ”နွင့္ ငါ့အၾကားမွာေတာ့အဟိ ံသကနွင့္ပါတ္သက္ျပီး“သံသယ”တိမ္တုိက္ ျခားေနတဲ့အတြက္ ဒီလ ဒီည ဒီအလွမ်ိဳးကုိ ခံစားခြင့္ မရပါလားကြယ္၊အေဖၚရွိလွ်က္ အထီးက်န္ျဖစ္ေနရတဲ့ င့ါဘ၀၊ အေျခြအရံရွိလွ်က္ တစ္ေကာင္ၾကြက္ျဖစ္ေနရတဲ့ ငါ့ဘ၀၊ ဥစၥာရွိလွ်က္ စိတ္ဆင္းရဲေနရတဲ့ ငါ့ဘ၀.. ဒါေတြ အားလုံးဟာ သူ႔ေၾကာင့္ ဟုတ္တယ္ အဟိ ံသကဆုိတဲ့ သူ႔ေၾကာင့္ပဲ၊ သူဟာ င့ါအတြက္ တိမ္တုိက္၊ သူ႔ဟာ ငါ့အတြက္ သံသယ ၊သူဟာအင့ါအတြက္ မီးေတာင္၊ သူဟာ င့ါအတြက္ ေသာကဆူး၊ သူဟာ င့ါအတြက္“မာရ္နတ္”၊ သူမရွိမွ င့ါဘ၀ဟ အျပစ္ကင္းတဲ့လလုိ အျပစ္ကင္းတဲ့ ညလုိ သာယာနုိင္မွာ၊ ေပ်ာ္ရႊင္ႏိုင္မွာ ေအးခ်မ္းနုိင္မွာ၊
ဟုတ္ျပီး … သူ႔ကုိ အဆင့္ျမင့္ဆုံးပညာရပ္ရဲ ႔“ဥပစာရပဲ”လို႔ မုသားစကားလုံး အသုံးျပဳျပီး လူေတြရဲ႕လက္ညွဳိးေပါင္းတစ္ေထာင္ျဖတ္ယူခဲ့ခုိင္းရမယ္၊အရွင္လတ္လတ္ လူရဲ႕ လက္ညွဳိးပဲျဖစ္ရမယ္၊ ဒါအေရးႀကီးဆုံးပဲ၊ဒါဟာတပည့္ေကာင္းစားဖုိ႔အတြက္၊တပည့္လူမ်ိဳးတပည့္နုိင္ငံေကာင္းစားဖုိ႔အတြက္ပဲလို႔
ခပ္ပုိပိုေလး ေျပာရမယ္ ၊သူ႔ဟာသနားတတ္တယ္ၾကင္နာတတ္တယ္၊ရိုင္းပင္းကူညီတတ္တယ္၊သူ႔အတြက္ဆုိ သူလုပ္ခ်င္မွ လုပ္မည္၊“နုိင္ငံႏွင့္လူမ်ိဳး”သည္အတြက္ဆုိ သူမုခ်လုပ္လိမ့္မည္၊ သူသည္ သူ႔လူမ်ိဳးကုိ ခ်စ္၏၊ သူ႔နုိင္ငံကုိခ်စ္၏၊ တစ္ျခားနိုင္ငံ တျခားတုိင္းျပည္မ်ားနွင့္ ရင္ေဘာင္တန္းနုိင္ေအာင္ သူ႔ပညာျဖင့္ နုိင္ငံနွင့္လူမ်ိဳးကို ျမွင့္မည္ဟု ၾကဳံး၀ါးေနသူျဖစ္၏၊
ငါသည္ အေတြးျဖင့္မဟုတ္ ၊ အေရးျဖင့္မဟုတ္ ၊ အေျပာျဖင့္မဟုတ္၊“အလုပ္ျဖင့္ သက္ေသျပမည္”ဟု ခုိင္ျမဲစြာခံယူထားသူလည္းျဖစ္၏၊သူသည္ဆရာကုိ“ေက်ာက္ထီးတႏဳၱ”အေလးျပဳသူလည္းျဖစ္၏။
ဆရာ့စကားကိုေျမ၀ယ္မက်နားေထာင္သူလည္းျဖစ္၏၊ထုိ႔ေၾကာင့္သူသည္အဆင့္ျမင့္ပညာ
တတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ လူကုိသတ္၍ လက္ညွဳိးကို ျဖတ္လိမ့္မည္၊ ထုိအခါတစ္စုံတစ္ေရာက္၏ လက္ခ်က္ျဖင့္ သူ အသက္ဆုံးရႈံးရမည္၊ထုိအခါ ေလာကႀကီ၌ သူမရွိေတာ့၊သူမရွိလွ်င္“စႏၵပဘာ”နွင့္ ငါ့အၾကားေသာကတိမ္တုိက္လည္း ရွိေတာ့မည္ မဟုတ္၊ေပါက္ကြဲ ပူေလာင္တတ္တဲ့ မီးေတာင္လည္း ရွိေတာ့မည္မဟုတ္၊ထုိ႔အခါင့ါဘ၀သည္တိမ္ကင္းေသာလမင္းကဲ့သုိ႔သာယာျခင္းရွိေပေတာ့မည္။ေအးခ်မ္းျခင္းရွိေနေတာ့မည္၊
(အမွန္အားျဖင့္ လူသတ္လက္ညွိးျဖတ္ျခင္းသည္ ပညာရပ္နွင့္လုံး၀ မဆုိင္ေပ၊ ဆရာၾကီးက သူ႔တပည့္အေပၚ သက္သက္အေကာက္ဥာဏ္ ၾကံျခင္းသာျဖစ္၏)ဆရာႀကိီးသည္“အတတ္လည္းသင္ ပဲ့ျပင္ဆုံးမ သိပၸမခ်န္ ေဘးရန္ဆီးကာ သင့္ရာအပ္ပုိ႔ဆရာတုိ႔ က်င့္ဖို႔၀တ္ငါးျဖာ ” မွ ေသြဖယ္ေလျပီး၊ဆရာႀကီးသည္ တစ္ပည့္မုိက္တုိ႔၏စကားကုိ“ယုံစား”မွိ၏၊ ဆရာႀကီး၏စကားကုိလည္း အဟိ ံသက“ယုံမွား”မွိေပေတာ့မည္၊ ဒီအၾကံကုိ ငါ့လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖၚရမယ္ ၊ဒီညပဲစမယ္၊ ေအာ္ အခုပဲစတာေကာင္းပါတယ္ေလ၊ အခ်ိန္ဆြဲေနရင္အေျခအေနဆုိတာ ေျပာင္းလဲြသြားတတ္တယ္၊ သူ႔ေၾကာင့္ ငါ့ဘ၀ ေျပာင္းလဲြသြားသလုိ
( ဤသည္မွာ ဆရာၾကီး၏ အထင္မွ်သာ ) င့ါေၾကာင့္ သူ႔ဘ၀လည္း ေျပာင္းလြဲသြားေစရမယ္၊ လုံး၀ကုိ ေျပာင္းလြဲသြားေစရမယ္၊“ဆရာႀကီး”၊အသံသည္တုိးတုိးေလးသာ၊သို႔ေသာ္ဆရာႀကီးနားထဲမွာေတာ့
“ဟိန္း”ေန၏၊ သူ႔အနားအဟိ ံသက ေရာက္လာသည္ကုိပင္ ဆရာႀကီး မသိလိုက္၊ အိမ္ထဲ ဆရာႀကီး မေတြ႔လုိ႔ လိုက္ရွာတာ ဆရာႀကီးက ဒီေရာက္ေနတာကုိ၊ ေအးခ်မ္းတဲ့ညနွင့္သာေနတဲ့ လရဲ႕ အရသာကို ဆရာႀကီး ခံစားေနတယ္ ထင္တယ္၊ တပည့္ေရာက္ေနတာ ၾကာျပီး၊ ဆရာႀကီး အေတြးပ်က္မွာ စုိးတာနဲ႔ အသံမျပဳပဲေနတာ၊ ညဥ့္နက္ေတာ့ ေအးလာျပီး ဆရာႀကီး၊ ဒီ အေႏြးထည္ေလး ဆရာႀကီး ၀တ္လုိက္ပါအုံး၊ ေတာ္ၾကာ ဆရာႀကီး အေအးပါတ္ေနလို႔ တပည့္ေတြကုိ“ပညာ”သင္မေပးနုိင္ပဲ ျဖစ္ေနအုံးမယ္။ ဆရာႀကီးမဟုတ္ပါလား၊ေအးင့ါတပည့္အတြက္ဆရာစဥ္းစားေနတာ၊အခုတပည့္ဒီေရာက္လာတာ
ႏွစ္အေတာ္ၾကာသြားျပီး၊ ပညာလည္း စုံသေလာက္ ကုန္သေလာက္ ရွိသြားျပီး၊ အခု လက္ရွိသင္ၾကားေနတဲ့ ေနာက္ဆုံး အဆင့္ျမင့္ပညာရပ္“အထြဋ္အထိပ္”ေရာက္ဖုိ႔ ငါ့တပည့္အလုပ္တစ္ခု လုပ္ရမယ္ ၊ အဲဒါ သင္ၾကားဆဲ ပညာရပ္ရဲ႔႕“ဥပစာရ”ပဲ၊ အိမ္တစ္အိမ္ ၀င္ေရာက္တဲ့အခါ အိမ့္ ဥပစာကို ျဖတ္ေက်ာ္ျပီးမွ အိမ္ထဲ ၀င္ေရာက္ႏုိင္သလို အတတ္ပညာရဲ႕“ဥပစာရ”ကုိ ျပဳလုပ္ျပီးမွသာ အတတ္ပညာ အထြဋ္အထိပ္ေရာက္မယ္၊ ပညာကို အသုံးျပဳလုိ႔ ရမယ္၊ အဲဒါတပည့္အခ်ိန္ဆြဲေနလို႔ မျဖစ္ဘူး၊ မနက္ဖန္ စလုပ္ရမယ္ …မနက္ဖန္ ဟုတ္လား ဆရာႀကီး … ( ဆက္ရန္ )
ေကာင္းသစ္
No comments:
Post a Comment