ေရႊလေရာင္ ဘေလာ့မွ ေႏြးေထြးစြာ ၾကိဳဆိုပါ၏..လူအခ်င္းခ်င္းလွည့္ပတ္ၿခင္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ။ အထင္ေသးၿခင္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ။.

Sunday, November 28, 2010

ၾကမ္းတမ္းၿခင္းမွၾကင္နာၿခင္း အပိုင္း(၁၀)

                         တပည့္ဆီမွ“ဆရာ့စကားမပယ္ရွားေတာ့ပါ''ဟုၾကားလုိက္ရေသာအခါ ဆရာၾကီး မ်က္နွာသည္ ျပဳံးရိပ္သန္းလာ၏၊ သို႔ေသာ္  ပီတိျပဳံးမဟုတ္၊
ရွက္ျပဳံးလည္းမဟုတ္၊မခ်ိျပဳံးလည္းမဟုတ္၊ ေလွာင္ျပဳံးလည္း မဟုတ္“အၾကင္နာမဲ့ျပဳံး”ျဖစ္၏။ယင္းအျပံဳးသည္
အျပံဳးဟု ေခၚရေသာ္လည္းအျပဳံးစစ္ေတာ့မဟုတ္ ေဒါသ အာဃာတ(တစ္ဖက္သတ္)အမုန္းတရားေၾကာင့္ ၿဖစ္ေပၚလာေသာ အမုန္းတရား၏ သေကၤတ“အျပဳံးတု” ျဖစ္၏၊ မ်က္နွာက ျပဳံး၏၊ နွလုံးသားက မုန္း၏၊သို႔ေသာ္ အဟိ ံသက.ကေတာ့
ဆရာၾကီး၏ ရင္တြင္း အမုန္းကို မျမင္၊မ်က္နွာတြင္ ထင္ဟပ္ေသာ“အတုျပဳံး”ကိုပင္“ပီတိျပဳံး”ဟု အထင္မွားေနေလသည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူသည္ ဆရာႀကီးကို ျပန္ျပဳံးျပလုိက္၏၊
“ပုိးဖလံမ်ိဳး မီးကုိတုိး”သည္ထက္ သူ႔ဘ၀အေျခအေန ဆုိးလာမည္ကုိသာ သူအကယ္၍ သိရလွ်င္
ထုိကဲ့သုိ႔ သူျပဳံးနုိင္ပါမလား၊ကဲ ဒါဆုိ ငါ့တပည့္ျပင္ေတာ့ေလ၊
အစစအရာရာ သတိေတာ့ထားေပါ့ကြယ္ ငါ့တပည့္ ျပန္လာမည့္ရက္ကို ဆရာေစာင့္ေမွ်ာ္ေနပါ့မယ္၊ ပညာစုံပညာကုန္တတ္လာတဲ့င့ါတပည့္္ကုိ မိဘေဆြမ်ိဳး အသိုင္းအ၀ိုင္းကသာမက တုိင္းျပည္လူထုကပါ ေသာင္းေသာင္းဖ်ဖ် ၾကိဳဆုိၾကမည့္ အေရးကုိ
ဆရာ ျမင္ေယာင္ပါေသးတယ္ကြယ္၊ 

(ယင္း စကားသည္တစ္ဖက္သား၏“ေပ်ာ့”ကြက္ကုိကုိင္၍သူ႔ဘ၀ကို
“ခ်ိဳင္”လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္)အဟိ ံသကသည္ ဆရာကုိကန္ေတာ့၏၊ ထုိ႔ေနာက္ ဆရာကေတာ္ကိုကန္႔ေတာ့၏၊ သူ ပညာသင္ဘက္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကုိ ႏႈတ္ဆက္၏၊ျပီးလွ်င္“ပဥၥာ၀ုဓ”လက္နက္ငါးမ်ိဳးကုိ လြယ္လွ်က္ အားလုံးကုိ ေက်ာေပးကာထြက္ခြါသြားေလေတာ့၏
 ( ပဥၥာ၀ုဓ- ေလးမွ်ား ၊ သံလွ်က္၊ ခက္ရင္း- ေတာက္၊ လက္ရုိက္တုတ္တုိ ၊ လွံ)ေက်ာခုိင္း ထြက္ခြါသြားေသာ
သူ၏ ေက်ာျပင္ကို ၾကည့္လွ်က္ ဆရာႀကီး ျပဳံးေန၏၊ ဆရာကေတာ္လည္း ျပဳံးေန၏၊ သူ၏ မိတ္ေဆြတ(ပူးသတ္) 
ပညာသင္ဘက္ ေက်ာင္းသားမ်ားလည္း ျပဳံးေန၏၊ သုိ႔ေသာ္ အျပဳံးခ်င္းေတာ့မတူၾက၊ ဆရာကေတာ္၏အျပဳံးကေတာ့ သန္႔ရွင္း၏ ျဖဴစင္၏၊ ဆရာနွင့္ က်န္တပည့္တုိ႔၏အျပဳံးကေတာ့ … ၊သူ၏ ေခ်လွမ္းတုိင္း ေခ်လွမ္းတုိင္းသည္ ပညာေရးအတြက္ဟု အေၾကာင္းျပကာ စင္စစ္အားျဖင့္ ၾကမ္းဖုိ႔ ရမ္းဖုိ႔ ရက္စက္ဖုိ႔ ျဖစ္ေနသည္ကုိ သူမသိေလေရာ့သလား  မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေလေရာ့သလားပင္ မသိေတာ့၊

ပစၥည္းေလာဘပဲျဖစ္ျဖစ္  ပါ၀ါေလာဘပဲျဖစ္ျဖစ္ ပညာေလာဘပဲျဖစ္ျဖစ္ လြန္ကဲလာလွ်င္“မုိက္ဘက္”ယိမ္းယိုင္တတ္သည္မွာ သဘာ၀ျဖစ္၏၊ သူသည္လည္း  ပညာေလာဘေၾကာင့္ အမွားအမွန္မသိေတာ့ ၊ အသိဥာဏ္မဲ့သြားေလျပီ၊ အသိဥာဏ္မဲ့လွ်င္ အရွိကုိအရွိတုိင္း မျမင္ေတာ့၊ မသိေတာ့၊ ထုိအခါ မွားျပီးရင္းမွားရင္း- ၾကာေသာအခါ ယင္းအမွားကို သူ“အမွန္တရား”ဟုထင္လာေတာ့၏ ျမင္လာေတာ့၏၊ ထုိအခါ“မိစၦာဒႆန”ကုိုသူခုိင္ျမဲစြာစြဲကုိင္ေတာ့၏၊ဆရာ၏“ပေယာဂ” 
သူ၏“ေလာဘ”ေၾကာင့္ ေလာကႀကီး“ဒုကၡ”ေရာက္ရေပေတာ့မည္၊
“ပစ္ရာတစ္ျခား ထိရာ တစ္ျခား“ ျဖစ္ေပေတာ့မည္၊ဆရာႀကီးအေတြးက သူတစ္ပါးလက္ခ်က္ေၾကာင့္ သူ႔တပည့္ အဟိ ံသက ေသေစရန္ျဖစ္၏၊ လက္ေတြ႔အားျဖင့္ကား သူတပည့္လက္ခ်က္ေၾကာင့္
“လူအမ်ား”ေျမဇာျဖစ္သြားရရွာ၏။သူသည္ ေတာနက္ႀကီးအလယ္၌ တစ္ေယာက္တည္းေန၏၊ ေတြ႔သမွ်လူကုိသတ္၏၊ ထုိ႔ေနာက္ လက္ေခ်ာင္းကုိျဖတ္၏၊ တစ္ေယာက္ျပီးတစ္ေယာက္၊ေတာနက္ထဲ လူမ်ားမလာရဲေတာ့၊ ထုိအခါ ေတာစပ္နားသြားျပန္၏၊
ေတြ႔သမွ်သတ္၏ ထို႔ေနာက္ လက္ေခ်ာင္းျဖတ္၏၊ ပစၥည္း လက္၀တ္လက္စား သူဘာတစ္ခုမွမယူ၊ သူယူခ်င္တာ ပညာရဲ႕“ဥပစာရ”အတြက္ လက္ေခ်ာင္းေလးမ်ား၊

အစပုိင္း၌ လက္ေခ်ာင္းေလးမ်ားကုိ ျဖတ္ေသာေနရာပစ္ထား၏၊ ထုိအခါလက္ေခ်ာင္းေလးမ်ားကုိ က်ီးကလည္းခ်ိီ၏၊ ေတာေခြး ေျမေခြးမ်ားကလည္း စား၏၊လက္ေခ်ာင္းေလးမ်ား မစုမွိ၊ ထုိ႔ေနာက္ေတာ့ လက္ေခ်ာင္းေလးမ်ားကုိေဖါက္ကာ ပန္းသီသလုိ ၾကိဳးေလးျဖင့္သီကာ လည္ပင္းမွာခ်ိတ္ဆြဲထား၏ ထုိအခါမွစ၍
 အဟိ ံသက-ဟူေသာ ငယ္နာမည္ေပ်ာက္ကာ“အဂုၤလိမာလ”ဟူေသာ နာမည္သစ္ကို သူရရွိေလသည္၊ လူထုကေပးေသာ အျခားနာမည္ မ်ားလည္းရွိေသး၏၊“အၾကင္နာမဲ့-ေသြးစြန္းလက္-ရက္စက္သူ” တဲ့။
ယခင္ကဆုိိလွ်င္ ဤေတာ ဤေျမ ဤေဒသသည္ ထင္းခုတ္သူ ဟင္းရြက္ခူးသူသစ္ခြပန္းရွာသူ ပ်ားဖြတ္သူ ေတာ(အမဲ)လိုက္သူ
ႏြားေက်ာင္းသူ ဆိတ္သုိးေက်ာင္းသူတုိ႔ျဖင့္ လူသူေလးပါးျပတ္သည္ မရွိ၊ထုိ႔ျပင္ ေတာေတာင္၏သဘာ၀အလွကုိ ဖြဲ႔ဆိုေသာ“ေတာလား” ကဗ်ာမ်ားကုိပင္ ဤေတာအုပ္ကုိ အမီွျပဳ၍ ကဗ်ာဆရာမ်ားဖြဲ႔ႏြဲ႕ ေရးသားၾက၏ ထုိ႔ေၾကာင့္ စည္ကားေသာေတာအုပ္ေလး ျဖစ္၏၊ 

ယခုေတာ့ ယခင္နွင့္မတူ၊ အသြင္ေျပာင္းကာ လူသူကင္းဆိတ္ေသာ ေတာအုပ္ေလး ျဖစ္သြားရေလျပီး၊ ဟန္လင္းဗိႆနုိးျမိဳ႔ေဟာင္းမ်ားသည္
မည္သူေၾကာင့္ ပ်က္သုဥ္းသြားရသည္ကို မသိ၊သိသည္ကား ဤေတာအုပ္ေလး အလွသည္ အဟိ ံသကေၾကာင့္ ပ်က္သုဥ္းသြားရေလျပီ၊ အေဖၚမဲ့အက်ည္းတန္ျဖစ္သြားရေလျပီ၊
သူရွိေန၍ ေတာအုပ္သုိ႔ လူမ်ားမလာရဲေတာ့၊ လူမ်ားမလာေသာအခါ သူကသြား၏၊ ညဥ့္အခါ တံခါးကုိေျခႏွင့္ကန္ဖြင့္၏၊ ထုိ႔ေနာက္ ေတြ႔သမွ်လူကုိေျဖာင္၏၊ လက္ေခ်ာင္းမ်ားကိုေဆာင္၏၊ တစတစရြာမ်ားလူမဲ့ကုန္၏၊ထုို႔ေနာက္နိဂုံးဇနပုဒ္၊ထုိမွတစ္ဆင့္
ေကာသလမင္းထီးနန္းစုိက္ေသာသာ၀တိၳသုိ႔ပင္ လူမ်ား ေျပာင္းေရြ႕ေနထိုင္ၾကရေတာ့၏၊သာ၀တိၳျမိဳ႔စြန္၌သစ္ခဲတဲအိမ္ေလးမ်ား ရြက္ဖ်ဥ္တဲေလးမ်ားသည္ကြက္သစ္ေလးပမာေပၚေပါက္လာေလေတာ့၏၊
သုိ႔ေသာ္လည္း အေန၏ ခ်ိဳ႔တဲ့ျခင္း အစား၏ခ်ိဳ႕တဲ့ျခင္း က်န္းမာေရး၏ခ်ိဳ႕တဲ့ျခင္းအျပင္ အဂုၤလိမာလ၏ေဘးရန္မွလည္း  လုံျခဳံမႈမရွိ။ ထုိ႔ေၾကာင့္သူတို႔သည္ ျပည္သူမ်ားဘ၀လုံျခဳံမႈ ရွိဖုိ႔အတြက
“အဂၤုလိမာလကုိ”တားဆီးႏွိမ္နင္းေပးပါရန္ဘုရင့္နန္းေတာ္သို႔သြားကာ
“ေကာသလဘုရင္မင္းၾတားႀကီးကို သံေတာ္ဦးတင္ၾက၏ ျပည့္သူတုိ႔၏ လက္ရွိအေျခအေနကုိ တင္ျပၾက၏၊အေၾကာင္းမွန္ ျဖစ္ရပ္စုံကုိ သိရေသာအခါ ေကာသလမင္းႀကီးသည္ မူးမတ္မ်ားနွင့္ တုိင္ပင္ေဆြးေႏြးကာ ျပည့္သူ႔ဘ၀ လုံျခဳံမႈရွိဘုိ႔အေရး သူကုိယ္တုိင္ပင္ဦးစီးကာ“အဂၤုလိမာလ”ကုိ ႏွိမ္နင္းမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္သူလူထုကို အသိေပးခုိင္းလုိက္ေလေတာ့သည္။ျပည္သူ အားကုိးထုိက္ေသာမင္းေပတကား(ဆက္ရန္)                     
                                                            ေကာင္းသစ္

No comments: