ဒီကေရွ႕ “ မ်က္လုံးေဒါက္ေထာက္ ” ၾကည့္ရေပအုံးေတာ့မည္၊(ဆက္ရန္) ေကာင္းသစ္
Thursday, November 11, 2010
ၾကမ္းတမ္းၿခင္းမွၾကင္နာၿခင္း အပိုင္း(၆)
ဆရာၾကီးသည္ မလာစဘူး အလာထူးေသာ သူ႔တပည့္တို႔ကုိ ၾကည့္ေန၏၊ သူတုိ႔ မ်က္နွာမ်ားမေကာင္းၾက၊ ေနာက္ျပီး တစ္ေယာက္မ်က္နွာ တစ္ေယာက္ ၾကည့္ေနၾက၏၊ သူေျပာႏုိး ငါေျပာႏိုး တြက္ေနၾက၏၊ ေျပာရမွာ သူတုိ႔ စုိးရြံ႕ေနၾကဟန္တူ၏ အားနာေနၾကဟန္ တူ၏၊ ဆရာၾကီးသည္ သူတို႔၏“ အမူအရာကို ” ျမင္၏၊ သုိ႔ေသာ္ “ သူတုိ႔၏ စိတ္ကုိ ” ေတာ့ မျမင္မိွေခ်။ သည္တုိင္းေနလွ်င္ သူတုိ႔ စကား စေျပာရဲၾကမည္မဟုတ္ဟု အထင္ျဖင့္ဆရာၾကီးက ဘာမ်ား ေျပာစရာစရာရွိလဲ၊ သင္ယူခဲ့တဲ့ ပညာရပ္ထဲကနားမလယ္တာ မရွင္းလင္းတာမ်ား ရွိလို႔လားဟု စကားလမ္းေၾကာင္း စ.ေပးလုိက္၏။ ထုိအခါ သူတုိ႔က မဟုတ္ပါဘူးဆရာၾကီး တျခားကိစၥ ဆရာၾကီးကို ေျပာစရာရိွလို႔ပါ၊ အဲဒါ ေျပာသင့္ မေျပာသင့္ ခ်င့္ခ်ိန္ေနလုိ႔ပါ၊ေျပာစရာရွိတာ ေျပာပါ၊ ဆရာၾကီး၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ရသည္နွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္ သူတုိ႔ေျပာလုိက္ၾက၏၊ ( …………..) ေျပာခ်င္တာက အဲဒီ သတင္းပါဆရာၾကီး၊ဆရာၾကီး ျပဳံးေန၏၊ မျဖစ္နုိင္တဲ့ “ အပုတ္ခ် ” သတင္း ျဖစ္မွာပါကြယ္၊ငါ့တပည့္ “ အဟိ ံသက ” ဒီလုုိ စိတ္ထားမ်ိဳး လုံး၀ရွိမယ္ မထင္ပါဘူး၊ငါတုိ႔ မိသားစုနွင့္ အဟိ ံသက ဟာ မိသားစု၀င္ေတြလို ေနၾကတာပါ။ ေနာက္ျပီးသူက ကိုယ္က်င့္ျဖဴစင္ျပီး ပညာေတာ္သူလည္း ျဖစ္တယ္၊ သူကုိ မနာလို႔တဲ့သူကတမင္ ဖန္တီးျပီး သတင္းလႊင့္တာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္၊ တပည့္တုိ႔ စုိးရိမ္လုိ႔ ေျပာတာေတာ့ ဆရာၾကီး ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ၊ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ဒီသတင္းမ်ိိဳး လာမေျပာၾကနဲဲ႕၊ ကဲ တပည့္တုိ႔ ကုိယ့္ပညာေရးကုိ ကုိယ္ၾကိဳးစားၾက၊ ၾကားၾကလား ၊ဟုုတ္ကဲ့ပါ ဆရာၾကီး၊ ပထမအုပ္စု ဆရာၾကီးထဲမွ ထျပန္လာၾက၏၊ သူတုိ႔ မ်က္နွာအမူအရာမ်ား မေကာင္းၾက၊ သို႔ေသာ္ စိတ္ထဲမွာေတာ့ သူတုိ႔ “ ေပ်ာ္ ” ေနၾက၏၊သူတုိ႔ ေျပာခ်င္တဲ့ “ လမ္းခင္းစကား ” ဆရာႀကီး ၾကားသြားခဲ့ျပီး မဟုတ္ပါလား ။သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ ေနာက္ထပ္ ေက်ာင္းသားတစ္စု ဆရာႀကီးထံ ေရာက္လာ ၾကျပန္ေလျပီး၊ ဆရာႀကီးသည္ သူတုိ႔၏ အေျခအေနကုိ ေစာင့္ၾကည့္ေန၏၊ သူတုိ႔ဆရာႀကီးေရွ႕ ျငိမ္ျငိမ္ေလး ထုိင္ေနၾက၏၊ ကုတ္ကုတ္ေလး ထုိင္ေနၾက၏၊ ဘာစကားမွေတာ့ သူတုိ႔ မေျပာၾက၊ တစ္ခါတစ္ေလ စကားမေျပာျခင္းသည္ပင္ “ေျပာျခင္း ”မည္၏တဲ့၊ သူတို႔အုပ္စု ယင္းနည္းဗ်ဴဟာကုိ က်င့္သုံးေနျခင္းျဖစ္၏၊ အသံတိတ္ “ စနစ္ ” ကို က်င့္သုံးေနၾကျခင္း ျဖစ္၏။ ဆရာၾကီး သေဘာေပါက္၏၊ ကဲ မင္းတုိ႔ မေျပာလဲ ေျပာခ်င္ေနတယ္ ဆိုတာ ဆရာႀကီး “ သိ ” တယ္၊ ေလာကႀကီး ဘာျဖစ္ေနလို႔လဲ ၊ ဘာျဖစ္ေနၿပီလဲ၊ ဒါမွ မဟုတ္မင္းတုိ႔ခ်င္း ဘာျဖစ္ေနၾကတာလဲ၊ ေလာကႀကီးလည္း ဘာမွ မျဖစ္ပါဘူး၊ တပည့္တုိ႔လည္းဘာမွ မျဖစ္ၾကပါဘူး ၊ ျဖစ္ေနတာက ဆရာႀကီး “ အိမ္ ” ပါ၊“ ဘာ ? ” ဆရာႀကီးထံမွ တုန္ယင္စြာ ထြက္လာေသာ အသံျဖစ္၏၊ သုိ႔ေသာ္ယင္းအသံကို ထုိအုပ္စု မၾကား၊ ဆရာၾကီး၏ ရင္ထဲမွာသာ ဟိန္းထြက္ေနေသာ အသံျဖစ္၏၊ တစ္ေယာက္က ဆက္၍ ေျပာေနျပန္၏၊ တပည့္တုိ႔လည္း ေျပာရေကာင္းနုိင္း မေျပာရေကာင္းနုိး စဥ္းစားရင္း အခ်ိန္နဲနဲ ၾကာသြားပါတယ္မေျပာပဲ ထားရင္ေတာ့ ဆရာၾကီးဂုဏ္သိကၡာ ထိခုိက့္ႏိုင္ သည့္အျပင္ ပညာသင္ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးပါ ဂုဏ္သိကၡာက်ဆင္းျပီး ေနာင္လာမည့္ မ်ိဳုးဆက္သစ္မ်ား “ ေခတ္မွီ ” ပညာေရးစနစ္ၾကီး ဆုံးရံႈးသြားမွာကိုလည္းစိုးရိမ္မွိပါတယ္၊ ဟုတ္ပါတယ္ ဆရာၾကီး၊ ဒီသတင္းဟာ တပည့္ေတြအားလုံး “ တီးတုိး တီးတုိး” ေျပာေနၾကပါျပီး။ဟုိသြားလဲ ဒီသတင္း ဒီနားလဲ ဒီသတင္း ေျပာဆုိေနၾကပါျပီး၊တပည့္တုိ႔ေတာင္ ဘယ္မွ မသြားရဲေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ေနျပီး၊ ဆရာႀကီးအတြက္ ဆရာႀကီးတုိ႔ မိသားစုအတြက္ “ မခံႏို္င္လြန္းလုိ႔ ” ပါ ဆရာၾကီးရယ္၊ ခက္ေခ်ျပီး၊ ဟုိေန႔ကလည္း တပည့္တစ္စု ဒီအေၾကာင္းပဲ လာေျပာသြားၾကသည္၊ခုလည္း ဒီအေၾကာင္း အင္း စဥ္းစရာေတာ့ ျဖစ္ေနျပီးထင္တယ္ဟု ဆရာၾကီးစိတ္ထဲေတြး ေနမွိျပန္သည္၊ သို႔ေသာ္ စကားလြန္လို့ “ စကားကြ်န္ ” လို႔ မျဖစ္ေသးေပ၊ ၾကမ္းကြ်န္လွ်င္္ ႏႈတ္ရသည္ ၊ စကားကြ်န္ရင္ ႏႈတ္မရလို႔ စကားပုံ ရွိသည္ မဟုတ္ပါလား။ ဆရာၾကီးကုိ စုိးရိမ္လုိ႔ သတိေပးတာ ေက်းဇူတင္ပါကြယ္ ၊ ကဲ တပည့္တုိ႔ ကိုယ့္ေနရာကို ျပန္နုိင္ၾကပါျပီး၊ ဆရာၾကီး စကားျဖတ္ပစ္လုိက္သည္ ၊ သို႔မဟုတ္ပါက မၾကားခ်င္သည့္ မၾကားလုိသည့္ စကားမ်ား ၾကားေနရေပအုံးမည္။ ဒုတိယတုိက္ကြက္သည္ ဆရာၾကီးနွလုံးသားကုိ “ သံသယ ” မွ်ားခ်က္အျဖစ္္ “ ဒက္ ” ခနဲ ထိမွန္သြား ေတာ့သည္၊ တပည့္မ်ား ထျပန္သြားၾက၏၊ တုန္႔ေနွးတုန္႔ေနွးႏွင့္ ျပန္သြားၾကျခင္းျဖစ္၏ စိတ္ထဲမွာေတာ့ အရိပ္အကဲခပ္၍ေန၏၊သူ႔တုိ႔စကား ဆရာႀကီးႏွုလုံးသား “ ထိ”သြားသည္ကုိုေတာ့ သူတုိ႔ “ သိ ” သြားၾက၏၊ ထုိ႔ ေၾကာင့္ မ်က္နွာမွာ ျပဳံးရိပ္မထင္ ေသာ္လည္း စိတ္ထဲမွာေတာ့ အျပံဳးကုိယ္စီနွင့္ပင္၊“ဆရာကေတာ္နွင့္ အဟိ ံသက ” တုိ႔အေပၚ ဆရာၾကီး၏သံသယကား “ အဟုန္ျပင္းစြာ ” စုိက္၀င္ သြားေလျပီး၊
ဒီကေရွ႕ “ မ်က္လုံးေဒါက္ေထာက္ ” ၾကည့္ရေပအုံးေတာ့မည္၊(ဆက္ရန္) ေကာင္းသစ္
ဒီကေရွ႕ “ မ်က္လုံးေဒါက္ေထာက္ ” ၾကည့္ရေပအုံးေတာ့မည္၊(ဆက္ရန္) ေကာင္းသစ္
Labels:
articel
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment