ဤသည္မွာ“မုဒိတာ”မပြါးတတ္ေသာ“ဣႆာ”သမားတုိ႔၏ ျဖစ္ရုိးျဖစ္စဥ္ျမင္ရုိးျမင္စဥ္ျဖစ္၏၊မသူေတာ္တုိ႔၏လမ္းေဟာင္းျဖစ္၏
ေကာင္းေသာလမ္းေၾကာင္းေတာ့မဟုတ္၊ေလွ်ာက္သင့္ေသာလမ္းေတာ့
မဟုတ္၊သို႔ေသာ္သူတုိ႔ေလွ်ာက္ေနၾကသည္၊ဆက္လည္း
ေလွ်ာက္ၾကေပလိမ့္အုံးမည္၊သူတုိ႔အုပ္စုတုိင္ပင္ေနၾကသည္၊
အေကာင္းတုိင္ပင္ျခင္းေတာ့မဟုတ္၊“အဟိ ံသက”အေပၚ ဆရာၾကီးအထင္လြဲသြားေစရန္ အထင္လြဲမွားေစရန္ တုိင္ပင္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္၊ေခတ္ေျပာေျပာရလွ်င္“လုပ္ဇာတ္”
ဖန္ေနၾကျခင္းျဖစ္၏၊ပညာေရး“ဟာ”ကြက္ကိုၾကည့္၏သူသည္
အားလုံးတုိ႔ထက္အျမဲသာေန၏အျပစ္ရွာမရ၊က်င့္၀တ္ကိုၾကည့္၏၊
“ခြ်တ္ယြင္းခ်က္”မေတြ႔၊ အမ်ိဳးဇာတ္ကုိၾကည့္၏ျမင့္ျမတ္ေနျပန္၏၊
(ယင္းေခတ္အခါကမင္းမ်ိဳးနွင့္ပုဏၰားမ်ိဳးကုိဇာတ္ျမင့္သူ”ဟု
အယူသည္းၾက၏၊အဟိ.ံသကသည္ပုဏၰားမ်ိဳးျဖစ္ေန၏၊)
“ဆီ”လုိအေပါက္ရွာေသာ္လည္းသူ၏“အျပစ္အနာအဆာ”ကုိ
လုံး၀မေတြ႔ရပဲျဖစ္ေန၏။တစ္ေယာက္အျပစ္ကုိအမ်ား၀ုိင္းရွာေသာ္လည္း
ရွာမေတြြ႕ၾက၊သူသည္အဲဒီအခ်ိန္က အဲဒီေလာက္ထိ ကုိယ္က်င့္ျဖဴ၍ပညာျမင့္သူျဖစ္၏၊“ပိသုဏ”အကၡရာသုံးလုံး၊
အဏုျမဴဗုံးသုံးလုံးထက္ပင္္ေၾကာက္စရာေကာင္း၏၊စြမ္းအားျပင္းထန္၏၊
သုံးဦးသုံးဖလွယ္အထိနာတတ္၏၊နီးစပ္ရာသူမ်ားအထိ
စက္ကြင္းမိတတ္၏၊ဒီဘ၀တြင္မကသံသရာအထိထိမွန္၏၊
ယင္းကုိသူတုိ႔သုံးရန္နည္းလမ္းရွာေနၾက၏၊ ပိသုဏ-ဟူသည္ အတုိေကာက္စားလုံးျဖစ္၏၊အျပည့္အစုံအားျဖင့္“ပိယ သုည ကရဏ”ျဖစ္၏၊ ခ်စ္ခင္မႈစည္းလုံးမႈညီညြတ္မႈကို“ျမဴမႈံမွ်”မက်န္ရေအာင္
ၾကိတ္ေခ်နုိ္င္ေသာ“လက္နက္စြမ္း”ျဖစ္၏၊ခ်စ္ခင္ စည္းလုံး ညီညြတ္မႈ ၁၀၀ရာခုိင္ႏႈံးမွသည္“၁”ေပ်ာက္၍သုညဒီဂရီအျဖစ္ေရာက္သြားေအာင္္ထိ ျပဳမူႏုိင္၏၊ေရွးေခတ္ကရန္သူတုိက္ခုိက္ရာ၌“ေဘဒဥပါယ္”ကုိ
စက္ကြင္းမိတတ္၏၊ဒီဘ၀တြင္မကသံသရာအထိထိမွန္၏၊
ယင္းကုိသူတုိ႔သုံးရန္နည္းလမ္းရွာေနၾက၏၊ ပိသုဏ-ဟူသည္ အတုိေကာက္စားလုံးျဖစ္၏၊အျပည့္အစုံအားျဖင့္“ပိယ သုည ကရဏ”ျဖစ္၏၊ ခ်စ္ခင္မႈစည္းလုံးမႈညီညြတ္မႈကို“ျမဴမႈံမွ်”မက်န္ရေအာင္
ၾကိတ္ေခ်နုိ္င္ေသာ“လက္နက္စြမ္း”ျဖစ္၏၊ခ်စ္ခင္ စည္းလုံး ညီညြတ္မႈ ၁၀၀ရာခုိင္ႏႈံးမွသည္“၁”ေပ်ာက္၍သုညဒီဂရီအျဖစ္ေရာက္သြားေအာင္္ထိ ျပဳမူႏုိင္၏၊ေရွးေခတ္ကရန္သူတုိက္ခုိက္ရာ၌“ေဘဒဥပါယ္”ကုိ
နည္းဗ်ဴဟာေကာင္းတစ္ခု အျဖစ္အသုံးျပဳ၏၊ ေ၀သာလီစစ္ဆင္ေရး၌ “၀ႆာကာရ“ပုဏၰားၾကီးအသုံးျပဳဘူး၏။အမွန္အားျဖင့္
ပိသုဏနွင့္ေဘဒဥပါယ္ဟူသည္စကားလုံးမတူေသာ္လည္း အဓိပၸါယ္ ဦးတည္ခ်က္တူညီသည္သာ ျဖစ္၏။သုိ႔ေသာ္ပိသုဏသည္ “ သူုတုိ႔နွစ္ဦးကြဲျပားသြားေစရုံသက္သက္နွင့္ မိမိကို အခ်စ္ပုိလာေစရန္”ရည္ရြယ္၏၊ေဘဒဥပါယ္ကမူ သူတုိ႔ကုိကြဲေအာင္ခြဲ၍ မိမိကေအာင္နုိင္သူအျဖစ္ ရပ္တည္နုိင္ရန္ျဖစ္၏၊ ဦးတည္ခ်က္အေနအားျဖင့္ အခ်င္းခ်င္း“ကြဲ”ေအာင္“ခြဲ”ခ်င္းအားျဖင့္ တူညီသည္သာျဖစ္၏၊အဟိသကသည္ဆရာကေတာ္နွင့္ရင္းနွီးသည္ကုိ
သူတုိ႔သိၾက၏ျမင္ၾက၏၊အမွန္အားျဖင့္မိသားစုအေပၚ၀တ္ေက်
အလုိက္သိသည့္အျပင္ပညာေတာ္၍မိသားစုစိတ္ဓါတ္ျဖင့္ ရင္းနွီးျခင္းျဖစ္၏ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယင္းနွီးမႈသည္“ျဖဴစင္”၏.သန္႔ရွင္း၏ အျပစ္ကင္း၏၊ မွဲ႔တစ္ေပ်ာက္စာမွ်ပင္အနာအဆာမရွိ၊ဆရာၾကီးသည္
ပိသုဏနွင့္ေဘဒဥပါယ္ဟူသည္စကားလုံးမတူေသာ္လည္း အဓိပၸါယ္ ဦးတည္ခ်က္တူညီသည္သာ ျဖစ္၏။သုိ႔ေသာ္ပိသုဏသည္ “ သူုတုိ႔နွစ္ဦးကြဲျပားသြားေစရုံသက္သက္နွင့္ မိမိကို အခ်စ္ပုိလာေစရန္”ရည္ရြယ္၏၊ေဘဒဥပါယ္ကမူ သူတုိ႔ကုိကြဲေအာင္ခြဲ၍ မိမိကေအာင္နုိင္သူအျဖစ္ ရပ္တည္နုိင္ရန္ျဖစ္၏၊ ဦးတည္ခ်က္အေနအားျဖင့္ အခ်င္းခ်င္း“ကြဲ”ေအာင္“ခြဲ”ခ်င္းအားျဖင့္ တူညီသည္သာျဖစ္၏၊အဟိသကသည္ဆရာကေတာ္နွင့္ရင္းနွီးသည္ကုိ
သူတုိ႔သိၾက၏ျမင္ၾက၏၊အမွန္အားျဖင့္မိသားစုအေပၚ၀တ္ေက်
အလုိက္သိသည့္အျပင္ပညာေတာ္၍မိသားစုစိတ္ဓါတ္ျဖင့္ ရင္းနွီးျခင္းျဖစ္၏ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယင္းနွီးမႈသည္“ျဖဴစင္”၏.သန္႔ရွင္း၏ အျပစ္ကင္း၏၊ မွဲ႔တစ္ေပ်ာက္စာမွ်ပင္အနာအဆာမရွိ၊ဆရာၾကီးသည္
ဆရာကေတာ္ကုိအလြန္ခ်စ္၏တာေနာယကၡထဲကစကားလုံးကုိ
ယူသုံးရလွ်င္“ငံု“ထားမေလာက္ပင္အခ်စ္ၾကီးသူျဖစ္၏၊ခ်စ္၍လည္း
ယုံသည္၊ယုံ၍လည္းအရာအားလုံးကုိ“ပုံ”အပ္ထားသူျဖစ္၏
ဆရာၾကီးသည္“ပညာသင္ၾကားေရး”ဘက္၌သာစီမံ၏၊ က်န္အိမ္မႈကိစၥ လူမႈေရးကိစၥဘာသာေရးကိစၥေငြေၾကးကိစၥစသည္တုိ႔ကုိ
ဆရာကေတာ္ကုိသာ အားလုံး ပုံအပ္ထားျပီးသားျဖစ္၏၊ အ၀တ္အစားအစားအေသာက္ကအစ..ဆရာကေတာ္စိတ္တုိ္င္းၾက
ယူသုံးရလွ်င္“ငံု“ထားမေလာက္ပင္အခ်စ္ၾကီးသူျဖစ္၏၊ခ်စ္၍လည္း
ယုံသည္၊ယုံ၍လည္းအရာအားလုံးကုိ“ပုံ”အပ္ထားသူျဖစ္၏
ဆရာၾကီးသည္“ပညာသင္ၾကားေရး”ဘက္၌သာစီမံ၏၊ က်န္အိမ္မႈကိစၥ လူမႈေရးကိစၥဘာသာေရးကိစၥေငြေၾကးကိစၥစသည္တုိ႔ကုိ
ဆရာကေတာ္ကုိသာ အားလုံး ပုံအပ္ထားျပီးသားျဖစ္၏၊ အ၀တ္အစားအစားအေသာက္ကအစ..ဆရာကေတာ္စိတ္တုိ္င္းၾက
စီမံခြင့္ျပဳထားသူျဖစ္၏ဆရာကေတာ္ျပဳသမွ်“နု”ေနသူသာျဖစ္၏၊ ဆရာၾကီးသည္ အဲဒီေလာက္ထိ အခ်စ္ၾကီးသူျဖစ္၏ တစ္ခါတေလအခ်စ္ၾကီးရင္“သံသယ”ပါၾကီးလာတတ္၏၊
သံသယသည္ဖြဲမီးကဲ့သို႔တေျမ႔ေျမ့ေလာင္ကြ်မ္း၏၊
သံသယသည္ဖြဲမီးကဲ့သို႔တေျမ႔ေျမ့ေလာင္ကြ်မ္း၏၊
ရွားမီးကဲ့သုိ႔လည္းပူျပင္းလွ၏။ထုိ႔ေနာက္စုိးရိမ္မႈေသာကမီးေတာက္တုိ႔ပါ
ကူးစက္လာတတ္၏။ယင္းျဖစ္တတ္သည့္သဘာ၀တရားကိုသူတုိ႔အားလုံး
သိၾက၏၊ယင္းအခ်က္ျဖင့္ဆရာၾကီးကုိကိုင္တြယ္ရလွ်င္“ထိ”နုိင္သည္ဟု
သူတုိ႔တထစ္ခ်ၾကိဳတင္တြက္ဆထားၾက၏၊.မေကာင္းဥာဏ္
ကူးစက္လာတတ္၏။ယင္းျဖစ္တတ္သည့္သဘာ၀တရားကိုသူတုိ႔အားလုံး
သိၾက၏၊ယင္းအခ်က္ျဖင့္ဆရာၾကီးကုိကိုင္တြယ္ရလွ်င္“ထိ”နုိင္သည္ဟု
သူတုိ႔တထစ္ခ်ၾကိဳတင္တြက္ဆထားၾက၏၊.မေကာင္းဥာဏ္
အေကာက္ဥာဏ္သုံးရာ၌ေလာကရွိလူမိုက္အားလုံးက“ဆရာတင္ရမည့္”
အုပ္စုျဖစ္၏၊“မယားထိဓါးၾကည့္”ယင္းဗ်ဴဟာနည္းသူတုိ႔အသုံးျပဳရန္
တုိင္ပင္ၾက၏ဆရာကေတာ္နွင့္အဟိံသကတုိ႔၏ျဖဴစင္မႈသန္႔ရွင္းမႈ
အျပစ္ကင္းမႈကိုေျပာင္းျပန္ျဖစ္သြားေအာင္..
(အထင္အျမင္လုံး၀လြဲမွားသြားေအာင္) သူတုိ႔သုံးအုပ္စု ခြဲ၍
အုပ္စုျဖစ္၏၊“မယားထိဓါးၾကည့္”ယင္းဗ်ဴဟာနည္းသူတုိ႔အသုံးျပဳရန္
တုိင္ပင္ၾက၏ဆရာကေတာ္နွင့္အဟိံသကတုိ႔၏ျဖဴစင္မႈသန္႔ရွင္းမႈ
အျပစ္ကင္းမႈကိုေျပာင္းျပန္ျဖစ္သြားေအာင္..
(အထင္အျမင္လုံး၀လြဲမွားသြားေအာင္) သူတုိ႔သုံးအုပ္စု ခြဲ၍
တုိက္ကြက္ဆင္ၾကမည္။တုိက္ကြက္ဆင္ၾကသည္၊
ယင္းတုိက္ကြက္ေၾကာင့္“အဟိံသကႏွင့္ဆရာကေတာ္ဆရာၾကီး”
သာမက တျခားလူအမ်ားပါ အသက္အုိးအိမ္ စည္းစိမ္္ဆုံးရႈံးၾကရသည္၊ ရြာသိမ္ရြာငယ္နွင့္စည္ကားေနသည့္ ရြာၾကီး ျမိဳ႔ငယ္ ျမိဳ႔နယ္မ်ားပါ ပ်က္စီးၾကရသည္၊သည္အထိ နစ္နာၾကေတာ့မည္ကုိ
ယင္းတုိက္ကြက္ေၾကာင့္“အဟိံသကႏွင့္ဆရာကေတာ္ဆရာၾကီး”
သာမက တျခားလူအမ်ားပါ အသက္အုိးအိမ္ စည္းစိမ္္ဆုံးရႈံးၾကရသည္၊ ရြာသိမ္ရြာငယ္နွင့္စည္ကားေနသည့္ ရြာၾကီး ျမိဳ႔ငယ္ ျမိဳ႔နယ္မ်ားပါ ပ်က္စီးၾကရသည္၊သည္အထိ နစ္နာၾကေတာ့မည္ကုိ
မသမာသူထုိအုပ္စု ၾကိဳတင္၍မတြက္ဆမိွၾကေခ်၊ သူတို႔ျဖစ္ခ်င္တာ
သူတုိ႔လုပ္ခ်င္တာကုိသာ စိတ္ေလာေနၾက၏၊စိတ္ေစာေနၾက၏၊
ဆရာၾကီးတုို႔မိသားစုသူတုိ႔ကုိျပန္လည္ခ်စ္ခင္
အေရးေပး လာေစလုိမႈ“ေလာဘအမုိက္”အဟိသကကုိမေက်နပ္မႈ “ေဒါသအမိုက္”ျဖစ္ပြါးလာမည့္အက်ိဳးဆက္တုိ႔ကိုမသိမႈ“ေမာဟအမုိက္” ယင္းအမိုက္ေတာထဲသူတုိ႔တစ္စုေရာက္ေနၾကသည္၊
ထုိ႔ေၾကာင့္သူတုိ႔ဘာမွမျမင္ရေတာ့၊ယင္း“မျမင္ျခင္း”ကုိပင္သူတို႔က
“ျမင္ျခင္း”ဟုအထင္မွားေနၾကေလျပီ၊“မုိက္ေလစြ”၊မုိက္လုိ႔လည္း“
ရုိက္ကြက္”ထြင္ေနၾကျခင္းျဖစ္၏၊“တုိက္ကြက္”ဆင္ေနၾကျခင္းျဖစ္၏၊
ကြ်ဲနွစ္ေကာင္“ခတ္သည့္အေရး”ေျမဇာျမက္မ်ား
“အသက္ေပး”ၾကရေပအုံးေတာ့မည္။မသမာသူလူတစ္စုကား
အရွက္အေၾကာက္ကင္းစြာသူတုိ႔ၾကိဳတင္အကြက္ဆင္္ထားသည့္“
ပိသုဏ-ေဘဒဥပါယ္တိုက္ကြက္္ကုိ”စတင္ပါေလျပီ (ဆက္ရန္)
ေကာင္းသစ္
ထုိ႔ေၾကာင့္သူတုိ႔ဘာမွမျမင္ရေတာ့၊ယင္း“မျမင္ျခင္း”ကုိပင္သူတို႔က
“ျမင္ျခင္း”ဟုအထင္မွားေနၾကေလျပီ၊“မုိက္ေလစြ”၊မုိက္လုိ႔လည္း“
ရုိက္ကြက္”ထြင္ေနၾကျခင္းျဖစ္၏၊“တုိက္ကြက္”ဆင္ေနၾကျခင္းျဖစ္၏၊
ကြ်ဲနွစ္ေကာင္“ခတ္သည့္အေရး”ေျမဇာျမက္မ်ား
“အသက္ေပး”ၾကရေပအုံးေတာ့မည္။မသမာသူလူတစ္စုကား
အရွက္အေၾကာက္ကင္းစြာသူတုိ႔ၾကိဳတင္အကြက္ဆင္္ထားသည့္“
ပိသုဏ-ေဘဒဥပါယ္တိုက္ကြက္္ကုိ”စတင္ပါေလျပီ (ဆက္ရန္)
ေကာင္းသစ္
No comments:
Post a Comment