မနက္ဖန္ ဟုတ္လားဆရာႀကီး …ေအး မနက္ဖန္ကစျပီး အဆင့္ျမင့္အတတ္ပညာရဲ႕“အထြဋ္အထိပ္”ေရာက္ဖုိ႔ ပညာရဲ႕“ဥပစာရ”ကုိ စျပီးလုပ္ရမယ္၊ အေကာင္ထည္ ေဖၚရမယ္၊ဥပစာရ-ဆုိတာ-ဘာလဲ ဆရာႀကီး၊ဥပစာရ-ဆုိတာ လူအရွင္ရဲ႕လက္ညွိဳးကုိ ျဖတ္ယူရမယ္၊ အဲဒါ လတ္ဆပ္ေသာ“လက္ေခ်ာင္းမ်ား”ျဖစ္ဖုိ႔လိုတယ္၊ လက္ညွိဳးေပါင္း တစ္ေထာင္ျပည့္ရင္ရျပီး၊ခင္ဗ်ာ၊တပည့္-လက္ညွိဳးတစ္ေထာင္ ျဖတ္ရမယ္ဟုတ္လားဆရာႀကီး၊ေအးဟုတ္တယ္ေလ၊
ဘာျဖစ္လုိ႔လဲတပည့္တုိ႔မိ်ဳးႏြယ္စုဟာ“အၾကင္နာတရားနွင့္ျပည့္စုံ”တဲ့ မ်ိဳးႏြယ္ပါ၊ဘုိးဆင္ေဘာင္ဆက္ ေလာကကုိအၾကင္နာတရာနွင့္ျပဳမူ ေျပာဆုိခဲ့တာအခုခ်ိန္ထိပါ၊တပည့္ကိုေတာင္မွ မ်ိဳးႏြယ္စုရဲ႕ဂုဏ္ကုိ ဆက္လက္ထိမ္းသိမ္းနုိင္ေအာင္“အဟိ ံသက”ေမာင္ၾကင္နာ(ခ) သနားတတ္သူလို႔နာမည္ေပးခဲ့တာပါ၊
ဒါေၾကာင့္ အတတ္ပညာျပီးေျမာက္ဖုိ႔ “လက္ညွိဳးတစ္ေထာင္ျဖတ္ရမယ္”ဆုိတာ မ်ိဳးႏြယ္အေနႏွင့္ၾကည့္ရင္လဲ မသင့္ေတာ္ပါဘူး၊ဓမၼလမ္းေၾကာင္းႏွင့္ၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း
ဘာျဖစ္လုိ႔လဲတပည့္တုိ႔မိ်ဳးႏြယ္စုဟာ“အၾကင္နာတရားနွင့္ျပည့္စုံ”တဲ့ မ်ိဳးႏြယ္ပါ၊ဘုိးဆင္ေဘာင္ဆက္ ေလာကကုိအၾကင္နာတရာနွင့္ျပဳမူ ေျပာဆုိခဲ့တာအခုခ်ိန္ထိပါ၊တပည့္ကိုေတာင္မွ မ်ိဳးႏြယ္စုရဲ႕ဂုဏ္ကုိ ဆက္လက္ထိမ္းသိမ္းနုိင္ေအာင္“အဟိ ံသက”ေမာင္ၾကင္နာ(ခ) သနားတတ္သူလို႔နာမည္ေပးခဲ့တာပါ၊
ေဖေဖဟာ သက္ေတာ္ရွည္ မင္းတုိင္ပင္အမတ္ၾကီးျဖစ္ေပမဲ့ ျပည္သူေတြအေပၚ ယဥ္ယဥ္ေၾကးေၾကးပဲ ေျပာဆုိဆက္ဆံခဲ့ပါတယ္၊ ျပည္သူေတြ ဒုကၡေရာက္မည့္ အၾကံ ဘယ္တုန္းကမွမတင္ျပခဲ့ပါဘူး၊ ျပည္သူ႔ဘ၀ လုံျခဳံမႈရွိဖို႔နွင့္ ျပည္သူ႔စား၀တ္ေနေရး
အဆင္ေျပဖုိ႔နည္္းလမ္းမ်ားကုိသာ စဥ္းစားျပီး ဘုရင္မင္းျမတ္ႀကီးကို အၾကံျပဳတင္ျပခဲ့တာပါ၊ေစတီဘုရား တည္ထားေကာင္းလွ်က္ ေညာင္ပင္ဖ်က္၊“တုိင္းျပည္အရွင္ မင္းပင္္ေကာင္းလွ်က္ မင္းေျမွာင္ဖ်က္”ဆုိတဲ့အထဲမွာ ေဖေဖမပါပါဘူး၊ မင္းနွင့္ျပည္သူ အျမင္ခ်င္းမတူရင္ေတာင္မွေဖေဖက နွစ္ဦးနွစ္ဖက္အဆင္ေျပေအာင္ အျမင္မ်ားကိုညွိႏႈိင္းေပးခဲ့ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မင္းႏွင့္ျပည္သူဟာခုခ်ိန္ထိႀကီးမားတဲ့“၀ိေရာဓိ”ဆုိတာမရွိပါဘူး၊
ေဖေဖဟာ“အမွန္တရားႏွင့္အက်ိုဳးရွိမႈ”ဆုိတဲ့ မူ၀ါဒကို ခုိင္ခုိင္ျမဲျမဲ လက္ကိုင္ က်င့္သုံးသူျဖစ္ပါတယ္၊ဒါေၾကာင့္ ဘုရင္မင္းေရာျပည္သူပါ ေလးစားတဲ့အေလးထားတဲ့မင္းတုိင္ပင္ခံ သက္ေတာ္ရွည္အမတ္ႀကီးပါ။
“သတ္ျဖတ္မႈနွင့္ ညွဥ္းဆဲမႈ”နွစ္မႈ နွစ္ျပစ္ မေကာင္းမႈျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္၊
ဒါဆုိ အဓမၼ(ေအာက္လမ္းနည္း)က်င့္သုံးရာေရာက္သြားပါလိမ့္မည္။ ဒါေၾကာင့္ဒီ အတတ္ပညာရဲ႕ေရွ႕ေျပး“ဥပစာရ”ကိုမျပဳပါရေစနဲ႔၊ တစ္ျခားနည္းကုိသာ ေျပာပါဆရာႀကီး၊အင္း ခက္တယ္ကြယ္၊ ဆရာႀကီးလဲ ဒီလို ဘယ္လုပ္ေစခ်င္ပါ့မလဲ၊ ဒါေပမဲ့ဒီအတတ္ရဲ႕“ဥပစာရ”က တစ္ျခားနည္းလမ္းမရွိဘူး၊ ဒီတစ္နည္းပဲ ရွိတာမုိ႔ငါ့တပည့္ကိုေျပာရတာပါ၊ ဆရာႀကီးဟာ ငါ့တပည့္ေကာင္းစားဖုိ႔ ပညာတြင္“ယွဥ္ဘက္မရွိ”ေအာင္လို႔သာ ေစတနာျဖင့္ ေျပာတာပါ၊(ေစတနာေကာင္းျဖင့္ ငရဲသုိ႔သြားမည့္ လမ္းကုိညြႊန္ျပပါ၏-ဟူေသာ ဒႆနသည္ ဤေစတနာမ်ိဳးကုိဆုိလိုဟန္တူပါ၏)ဘယ္တုန္းကမ်ား ဆရာဟာ ငါ့တပည့္ရဲ႕အက်ိဳးမဲ့ကုိျပဳဘူးခဲ့လို႔္လဲ၊ ငါ့တပည့္ စဥ္းစားေစခ်င္ပါတယ္၊ ေနာက္ျပီးေတာ့ အဆင့္ျမင့္ယွဥ္ဘက္မရွိတဲ့ ပညာရပ္ၾကီး တတ္ေျမာက္သြားရင္ ငါ့တပည့္အတြက္တင္မဟုတ္၊ ငါ့တပည့္ရဲ႔ တုိင္းျပည္နွင့္လူမ်ိဳးအတြက္ပါဆုိတာ ငါ့တပည့္ သိထားေစခ်င္တယ္၊ေနာက္ျပီး ငါ့တပည့္မၾကာမၾကာေျပာေနတဲ့ စကားေလးကိုလည္း သတိယေစခ်င္တယ္၊ ဘာတဲ့-ငါတတ္ေျမာက္ထားေသာ အဆင့္ျမင့္ပညာျဖင့္ တုိင္းျပည့္နွင့္လူမ်ိဳးကို
“ျမွင့္တင္ပါအ့ံ”ဆိုတာေလ၊“တစ္မိေပါက္ တစ္ေရာက္ထြန္း”ဆုိတာလို ဒီပညာရပ္ဟာ တပည့္တုိင္းသင္ယူခြင့္ရွိတာမဟုတ္ဘူး၊ငါတပည့္သာ ဥာဏ္လည္းထက္ ဆရာတုိ႔မိသားစုအေပၚလည္းေက်းဇူးမ်ားတဲ့အျပင္ စိတ္ေနစိတ္ထားလဲ အားလုံးအေပၚျဖဴစင္သူတစ္ေယာက္မုိ႔ ဆရာကသီးသန္႔သင္ေပးတာပါ၊ သီးသန္႔ သင္ခြင့္ျပဳတာပါ၊
အမွန္ေျပာရရင္င့ါတပည့္ကုိ“ေက်းဇူးဆပ္”တာလဲတစ္ေၾကာင္းပါပါတယ္၊
ဆရာၾကီးရဲ႔႕ ေစတနာႏွင့္ေက်းဇူးျပဳမႈကုိ င့ါတပည့္ အသိအမွတ္ျပဳေစခ်င္ပါတယ္အသိအမွတ္ျပဳမယ္လို႔လည္း
ဆရာႀကီး တစ္ထစ္ခ်ယုံၾကည္ပါတယ္
(ဤစကားသည္ အဟိ ံသကကုိ အပိုင္ကိုင္လုိက္ျခင္းသာျဖစ္သည္၊)၊ ဒါဟာ ငါ့တပည့္အေပၚ ေနာက္ဆုံးအေနနွင့္ တုိက္တြန္းျခင္းလည္းဟုတ္ ေတာင္းပန္ျခင္းလည္းဟုတ္ပါတယ္ကြယ္၊ ငါ့တပည့္ ျငင္းလည္း မျငင္းပါနဲ႔ ျငင္းဖုိ႔လည္း စိတ္မကူးပါနဲ႔ကြယ္၊ ငါ့တပည့္ဟာ ဆရာႀကီးရဲ႕
“တစ္ေယာက္တည္းေသာ”ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ပါ၊ငါ့တပည့္မွတစ္ပါး အျခားမရွိပါဘူးကြယ္၊အဟိ ံသက-စဥ္းစားရေလျပီ၊အကယ္၍ ပညာရဲ႔ေရွ႕ေျပး“ဥပစာရ”ကုိမျပဳလုပ္ဟု ယတိျပတ္ျငင္းလုိက္လွ်င္ ဆရာ့ေစတနာကုိ ေစာ္ကားရာမ်ားၾကေလမလား၊ ဆရာ့စကားကို ပယ္ျပီး ဆရာကိုခြါရာတုိင္းသူဟု အမ်ားကေျပာစရာမ်ားျဖစ္ေလမလား၊ ပညာစုံ ကုန္ေအာင္မသင္ခဲ့ဘူးဟု-မိဘမ်ားက အျပစ္တင္စကားမ်ား ေျပာေလမလားစသည္ျဖင့္“လား”ေပါင္းမ်ားစြာသည္
သူ႔ဥေဏွာက္ထဲသုိ႔ ပ်ံသန္းေနေလျပီးပညာမစုံခဲ့ရင္ ငါဟာ ငါ့တုိင္းျပည္ ငါ့လူမ်ိဳးအတြက္ ပညာျဖင့္အက်ိုးျပဳနုိင္ေတာ့မွာမဟုတ္ဟု သူေတြးမွိေလသည္၊သူဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္၏၊ ဆရာ့စကားကုိ မပယ္ရွားေတာ့ပါဟု-(ဆရာ့စကားယုံစား၍ လူမုိက္ျဖစ္ရသူတုိ႔တြင္ သူလည္း တစ္ေယာက္အပါအ၀င္ ျဖစ္သြားရေလျပီ၊)(ဆက္ရန္)
ေကာင္းသစ္
No comments:
Post a Comment