ဆရာကေတာ္နွင့္အဟိံသကတုိ႔သည္အရင္လုိပင္“မူ”မပ်က္
ေနထုိင္ၾက၏၊ေျပာဆုိၾက၏၊မိသားစု၀င္ေတြလိုေနထုိင္သည္မုိ႔
ရင္းရင္းႏွီးနွီးပြင့္ပြင့္လင္းပင္ရွိလွ၏၊ဆရာကေတာ္သည္
“ဥစၥာေပါ ရုပ္ေခ်ာ ပညာတတ္ အမ်ဳိးျမတ္”ျဖစ္သည့္အျပင္
ကိုယ္က်င့္တရားလည္း ျဖဴစင္သူျဖစ္၏၊ “အမရာ- ကိႏၷရီ မဒၵီ-သမၻဴလ” ေတာ္ေလး၀၀င္အမ်ိဳးသမီး စာရင္းတြင္မပါ၀င္ေသာ္လည္း
ေတာ္၀င္“စံ”ထားထုိက္ေသာအမ်ိဳးသမီးျဖစ္၏၊“အိမ္တြင္းမႈလုပ္ သိမ္းထုပ္ေသခ်ာ မိစၦာေရွာင္ၾကဥ္ေလွ်ာ္ေအာင္ျဖန္႔ခ်ီပ်င္းရိမမူ”ဟူေသာ အိမ္သူ ၀တၱရားငါးပါးနွင့္လည္း စင္းလုံးေခ်ာျပည့္စုံသူျဖစ္၏၊ ယင္းငါးခ်က္ကို“သံမဏိ”စည္းမ်ဥ္းကဲသို႔အေလးထား ေလးစားလိုက္နာသူျဖစ္၏၊သို႔ေသာ္“သံသယမွ်ားခ်က္”ေၾကာင့္
နွလုုံးသား“အက္”ေနသည့္ဆရာၾကီးကမူ“မူ”ပ်က္ေနေတာ့သည္
ဆရာကေတာ္နွင့္ သူတပည့္အဟိ ံသကကို ဘာပဲလုပ္လုပ္ တစ္မ်ိဳးျမင္ေန၏၊ဘာပဲေျပာေျပာ တစ္မ်ိဳးထင္ေန၏၊ သံသယေၾကာင့္
“အျမင္မွား အထင္မွား”တုိ႔သည္ ဆက္တုိက္ျဖစ္ေနေတာ့၏၊
အမွားေနာက္မွာ“အမ်က္”ပါ ဆင့္ပြါး ျဖစ္လာေတာ့၏ အမ်က္သည္ အဖ်က္ကုိပါ ဆက္လက္ေမြးဖြါးတတ္၏။“ပညာရွိအမ်က္အျပင္မထြက္”
အမွားေနာက္မွာ“အမ်က္”ပါ ဆင့္ပြါး ျဖစ္လာေတာ့၏ အမ်က္သည္ အဖ်က္ကုိပါ ဆက္လက္ေမြးဖြါးတတ္၏။“ပညာရွိအမ်က္အျပင္မထြက္”
ဆုိသည့္အတုိင္းဆရာၾကီးသည္ပညာရွိပီပီ ရင္တြင္းရွိ အမ်က္ကုိ အျပင္မထြက္ေအာင္ ေတာ္ေတာ္ထိမ္းထားရ၏။တပည့္တစ္စုတုိ႔သည္ ဆရာၾကီးရွိရာသို႔ ခပ္သုတ္သုတ္ ေရာက္လာၾကျပန္၏ဆရာၾကီး ရက္ကြက္ထဲ ျမိဳ႕ထဲမွာလည္း ဆရာကေတာ္နွင့္ အဟိ ံသကတုိ႔ သတင္းေတြ ပ်ံံ႕ေနျပီး ႏွံ႕ေနျပီး ၊တစ္ျခား တုိင္းျပည္ထိေတာင္ သတင္းေတြပ်ံ႕ႏွ႔ံကုန္ျပီးလားမသိပါဘူးဆရာၾကီးရယ္၊
ဆရာၾကီး“မယုံ”ရင္ ကုိယ္တုိင္ စုံစမ္း ေထာက္လွမ္းနုိင္ပါတယ္ - ဟု
နာနာနွင့္္သာသာေလး ေျပာလုိက္ၾက၏။“ႏွဲ႔ပါးမ်ားရင္နဲ႔တတ္တယ္”တဲ့၊
ေယဘုယ်ျဖစ္တတ္တဲ့သဘာ၀ေလးပါ၊ဆရာၾကီး၏နွလုံးသားသည္
“သံမဏိနွလုံးသား”မဟုတ္သာမန္သူလိုကိုယ္လိုေသြးသားနွင့္
တည္ေဆာက္ထားေသာနွလုံးသား ျဖစ္ပါ၏ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆရာၾကီး“ခံနုိင္ရည္“မရွိေတာ့ပါ၊တပည့္တုိ႔၏“အၾကံအဖန္လုပ္ဇာတ္”ကုိ
ဆရာၾကီး“ယုံ”မိွသြားေလျပီ။“ယုံ”ေအာင္လည္း
“ပုံ”ေဖၚေကာင္းၾကသည္ကုိ၊အသံဟန္အမူအရာ..အခ်ိန္အခ်ိတ္အဆက္
အေပးအယူအားလုံးကုိသူတုိ႔အုပ္စုက ကိုယ္တုိင္ ဒါရုိက္တာလုပ္၍ ကုိယ္ပုိင္သရုပ္ေဆာင္သြားၾကေလသည္၊ဆရာၾကီးကမူသူတုိ႔ အမွန္တကယ္ ငါ့အက်ိုဳးကုိ လိုလားလို႔ ေျပာၾကတာပဲဟုယုံစားမိေလ ေတာ့သည္၊စုံစမ္းျခင္း ေထာက္လွမ္းျခင္း မျပဳေတာ့ေပ၊ဤသည္မွာ ဆရာၾကီး၏ျပင္မရသည့္“မဟာ အမွားၾကီး”ပင္ ျဖစ္ေတာ့၏၊သို႔ေသာ္ ဆရာၾကီးသည္မွားမွန္း မသိႏုိ္င္ေတာ့ေပ၊ အရာအာလုံးသည္ အေမွာင္က်သြားေလျပီး။ေထာင္ထဲတြင္ကာမေထာင္သည္
“အခုိင္ခန္႔ဆုံး”၊ အေမွာင္ထဲတြင္“ကာမ”အေမွာင္သည္“အေမွာင္ဆုံး”
အဆုိပင္ရွိသည္ မဟုတ္ပါလား၊ေၾသာ္ -“သူတုိ႔ တကယ္ ျဖစ္ေနၾကျပီးကုိး”တဲ့၊ဆရာၾကီး ရင္ထဲမွာတုိးတုိးေလးရြတ္ေနမိွျပန္၏။
သို႔ေသာ္“နွလုံးသား”ထဲမွာေတာ့အင္အားအျပင္းထန္ဆုံးေသာ
အသံၾကီးလုိ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ ၾကားေနျပန္၏၊ေအာ္ တပည့္တုိ႔၏“ပိသုဏ”စကားလုံးသည္ဟီးရုိးရွီးမား ျမိဳ႔ကုိ က်ဲခ်တဲ့အဏုျမဴဗုံးထက္ပင္ ျပင္းထန္ ေနပါေရာ့လား။
သူတို႔သည္ဆရာႀကီး၏“ငိုင္”ေနသာ”အမူအရာကိုၾကည့္၍
သူတုိ႔တို္က္ကြက္“ပုိင္”ျပီဟုတြက္လုိက္ၾက၏၊အဟိံသကကုိ“ခ်ဳိင္”ဘုိ႔
ေသခ်ာျပီးဟုလည္းတစ္ဆက္တည္းပင္တြက္လုိက္ၾက၏၊ထုိ႔ေၾကာင့္
အခ်င္းခ်င္းမ်က္ရိပ္ျပကာဆရာၾကီးတပည့္တုိ႔ျပန္ပါရေစေတာ့
“ဆရာၾကီး သိေအာင္သာ လာေျပာရတာပါ စိတ္ေတာ့ မေကာင္းပါဘူး”
ဟု..ပင္အတြန္႔ေလးနဲ႔ေျပာျပီးအလ်ိဳအလ်ိဳပန္သြားၾက၏၊မ်က္နွာ
အမူအရာမေကာင္းၾက၊သို႔ေသာ္ဆရာႀကီးပညာျပ၍အဟိံသကေတာ့
ဒုကၡလွလွၾကီးခံရေပေတာ့မည္ဟုစိတ္ထဲမွာေတာ့ႀကိဳတင္
ႀကိတ္ျပဳံးျပဳံံး၍ပင္ေနၾက၏၊သူတုိ႔ကဒါရုိက္တာဇာတ္ေဆာင္ေနရာမွသည္
“ပြဲၾကည့္ပရိသတ္”အျဖစ္ေနရာယူလုိက္ေတာ့သည္၊သူတုိ႔သည္
“တစိမ့္စိမ့္ေတြးရင္း”ေခါင္းတညိမ့္ညိမ့္ ျဖစ္ကာ ၾကိတ္၍ ၀မ္းသာေနၾကေတာ့သည္၊“ပြဲႀကီးပြဲေကာင္းေတာ့”ၾကည့္ၾကရေပအုံးမည္။
ကြ်န္ယုံတစ္ဖက္ကဏ္း သားသမီးယုံ“စုံလုံး”ကဏ္း တဲ့။ ဆရာၾကီးကမူ
ကြ်န္ယုံတစ္ဖက္ကဏ္း သားသမီးယုံ“စုံလုံး”ကဏ္း တဲ့။ ဆရာၾကီးကမူ
“တပည့္ယုံ”၍(မ်က္လုံးသာမကနားႏွစ္ဘက္ႏွင့္အသိတရားပါ)
အကုန္လုံးကဏ္းရေလျပီ၊ဆရာၾကီးသည္ႏွလုံးသား နာက်င္မႈ
“အက်ိတ္”ကုိ၊ မွိတ္၍ ခံ၏၊ မွိတ္၍ခံေလ နာက်င္မႈကတစတစ
ၾကီးထြားလာေလျဖစ္၏၊ေမ့ဘုိ႔ၾကိဳးစားျခင္းသည္ပင္မေမ့နုိင္ျခင္း၏
အေၾကာင္းတရားတစ္ခုုျဖစ္ေန၏တဲ့၊ဆရာၾကီးသည္လည္း“သိခံ”ေလ
ေဒါသထြက္ေလျဖစ္ေနေလေတာ့သည္၊သံသရာအစဥ္က
ကိန္းပါလာေသာ“အႏုသယ”မ်ားသည္“သမုဒယ”တရားေၾကာင့္
“အေမာက္ေထာင္”လာေလျပီ၊သိၾကေသးတာေပါ့အဟိံသကရယ္၊
ဆရာႀကီးသည္ စိတ္ထဲမွ ႀကဳံး၀ါးေနမွိ၏ထုိ႔ေနာက္ ဆရာႀကီးသည္ သူ႔“ေဖ်ာင္”ဘု႔ိအေရးနည္းမ်ိဳးစုံ ေတြးေနမိွ ေတာ့သည္။အကယ္၍ သူ႔ကုိကိုယ္တုိင္“ေဖ်ာင္”လိုက္လွ်င္ဆရာႀကီးသည္တပည့္မ်ားကုိ
အျပစ္ေတြ႔ကအသက္ကိုပင္ ခ်မ္းသာမေပးဟု သတင္းပ်ံ႕ကာ ပညာသင္တပည့္မ်ား လာၾကေတာ့မည္ မဟုတ္၊ ထုိအခါ ဥစၥာလည္း ရေတာ့မည္ မဟုတ္၊ ဥစၥာမရွိလွ်င္အျခံအရံလည္းရွိေတာ့မည္ မဟုတ္၊ ဥစၥာမရွိေသာသူသည္ေလာက၌ ေသလူနွင့္ ဘာထူးေတာ့မည္နည္း၊
အရာရာ မ်က္နွာငယ္ငယ္နွင့္ေနရျခင္းသာ အဖတ္တင္ေပမည္၊ ပစၥည္းဥစၥာမရွိလွ်င္္္“ဆင္းရဲလွ်က္ပညာရွိေသာ္မွနင္ဘာသိေျပာခ်င္”
ေသာေခတ္္ျဖစ္၏၊တပည့္ကုိမွီ၍အသက္ေမြးဆရာသည္္
တပည့္နွင့္ကင္း၍ မရေပ၊ အချဖင့္“ပညာ”ေပးေသာ ဆရာသည္ တပည့္နွင့္“အညမည” ေက်းဇူးျပဳသူမ်ားျဖစ္ၾက၏၊ ဆရာသည္“ပညာ” ျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၍ တပည့္သည္“ေငြ” ျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ၏၊ ဤသည္ကုိ ဆရာႀကီး တြက္မိေလ၏၊အဟိ ံ သကသည္ ပညာတတ္ ျဖစ္လုိ၍
“ပညာငတ္”ေနသူ ျဖစ္၏သူ႕ကုိ ပညာျဖင့္ ျဖားေယာင္း၍ပင္ပညာျပရ ေပေတာ့မည္။၀ဋ္ရွိသ၍“ခံ”ေပအုံးေတာ့ အဟိ ံသကေရ ဟု
ဆရာၾကီးသည္ နွစ္ၾကိမ္ေျမာက္ စိတ္ထဲမွက်ိတ္၍ ႀကဳံး၀ါးေနမွိျပန္၏။
( ဆက္ရန္ ) ေကာင္းသစ္
1 comment:
ေကာင္းတယ္ဗ်ာ။ ေဆာင္းပါးကေတာ့႐ွယ္ပဲ။
စာေရးဆရာႀကီးေရးတာထက္ေတာင္ ေကာင္းေသးတယ္။
Post a Comment