ထုိအခါ…ပေႆနဒီေကာသလမင္းႀကီးအား ေႏြေခါင္ေခါင္ မုိးႀကီဳးပစ္သံ ၾကားလုိက္ရသလို မထင္ထားေသာေနရာ၌ မထင္မွတ္ေသာသတင္းကိုရုတ္တရက္ၾကားလုိက္ရေသာအခါ
ေၾကာက္လန္႔တုန္လႈပ္၍သြားေလ၏။ရာဇဣေျႏၵကုိပင္
မဆည္ႏုိင္ေတာ့ေလာက္ေအာင္ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႔ေသာ
အမူအယာသည္ေပၚလြင္ေနေတာ့၏။ခႏၶာကုိယ္တုန္လႈပ္ျခင္း
ၾကက္သီးေမႊးညွင္းမ်ားထျခင္းသည္ဖုံးဖိ၍မရေတာ့။မင္းႀကီးသာမက
က်န္စစ္သည္မ်ားသည္လည္းေၾကာက္လန္႔သည္သာျဖစ္၏။
အဂၤုလိမာလ၏ စြမ္းရည္သူရသတိၱကုိ သူတုိ႔အားလုံးသိၾကျပီးသားျဖစ္၏
ေၾကာက္လန္႔တုန္လႈပ္၍သြားေလ၏။ရာဇဣေျႏၵကုိပင္
မဆည္ႏုိင္ေတာ့ေလာက္ေအာင္ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႔ေသာ
အမူအယာသည္ေပၚလြင္ေနေတာ့၏။ခႏၶာကုိယ္တုန္လႈပ္ျခင္း
ၾကက္သီးေမႊးညွင္းမ်ားထျခင္းသည္ဖုံးဖိ၍မရေတာ့။မင္းႀကီးသာမက
က်န္စစ္သည္မ်ားသည္လည္းေၾကာက္လန္႔သည္သာျဖစ္၏။
အဂၤုလိမာလ၏ စြမ္းရည္သူရသတိၱကုိ သူတုိ႔အားလုံးသိၾကျပီးသားျဖစ္၏
တစ္ေယာက္ခ်င္းမည္သူမွ်မယွဥ္ရဲ၊အမ်ားနွင့္တစ္ေယာက္မုိ႔သာသူတိ႔ု
ဖမ္းဆီးဖုိ႔ လုိက္လာၾကျခင္းျဖစ္၏၊ မလို္က္လုိေသာ္လည္းမျဖစ္၊
သူဆန္စားရဲရမည္ မဟုတ္ပါလား။
ဖမ္းဆီးဖုိ႔ လုိက္လာၾကျခင္းျဖစ္၏၊ မလို္က္လုိေသာ္လည္းမျဖစ္၊
သူဆန္စားရဲရမည္ မဟုတ္ပါလား။
ဘုရားရွင္သည္ဘုရင္မင္းႀကီး၏ဟန္မေဆာင္နုိင္ေလာက္ေအာင္ပင္
ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္ေနေသာအမူအရာကုိ
(စိတ္ထဲထိထြင္းေဖါက္)ျမင္ရေသာအခါစိတ္သက္သာရာရေစရန္
“မင္းႀကိီးစမ္းေရမွမီးမေတာက္သလုိဤအဂၤုလိမာလထံမွ
ေဘးသည္ေရာက္လာေတာ့မည္မဟုတ္ေတာ့၊သက္ရွိဆုိလွ်င္
လူမဆုိထားဘိပိုးရြခ်ပုံးကုိေသာ္မွသူသည္သတ္ေတာ့မည္မဟုတ္၊
သူ၏ႏွလုံးသား၌“ဓမၼ”ကိန္းေနေလျပီးဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူလိုက္၏။
ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္ေနေသာအမူအရာကုိ
(စိတ္ထဲထိထြင္းေဖါက္)ျမင္ရေသာအခါစိတ္သက္သာရာရေစရန္
“မင္းႀကိီးစမ္းေရမွမီးမေတာက္သလုိဤအဂၤုလိမာလထံမွ
ေဘးသည္ေရာက္လာေတာ့မည္မဟုတ္ေတာ့၊သက္ရွိဆုိလွ်င္
လူမဆုိထားဘိပိုးရြခ်ပုံးကုိေသာ္မွသူသည္သတ္ေတာ့မည္မဟုတ္၊
သူ၏ႏွလုံးသား၌“ဓမၼ”ကိန္းေနေလျပီးဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူလိုက္၏။
“ပစၥည္းနွင့္ကုိယ္္အဂၤါအစိတ္အပုိင္းနွစ္ခုတစ္ခုခုစြန္႔ပါဆုိလွ်င္
ပစၥည္းကုိစြန္႔ရာ၏၊အဂၤါအစိတ္ပိုင္းနွင့္အသက္နွစ္ခု
တစ္ခုခုစြန္႔ပါဆုိလွ်င္အဂၤါအစိတ္အပုိင္းကိုစြန္႔ရာ၏။
အသက္နွင့္ဓမၼနွစ္ခုုတစ္ခုခုစြန္႔ပါဆုိလွ်င္
အသက္ကုိစြန္႔ရာ၏။ ဓမၼကုိမစြန္႔ရာ” သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔၏ယင္းဥေပဒသကုိအဂၤုလိမာလသည္
စြဲျမဲစြာဆုပ္ကိုင္ထားသူျဖစ္၏၊ထုိ႔ေၾကာင့္အဂၤုလိမာလသည္
သူ႔အသက္ရန္ရွာသူကိုပင္ျပန္လည္၍ရန္ျပဳေတာ့မည္မဟုတ္၊
အသက္သအေသခံသြားမည့္သူျဖစ္၏၊အရာအားလုံးထက္ဓမၼကုိသာ
တန္ဘုိးထားရမွန္းသူေကာင္းစြာ သိနားလည္သြားေပျပီ။
ျငိမ္းခ်မ္း ေသာ ပရိသတ္ထဲ၌ ျငိမ္းေအးမႈသေဘာတရားကို
ပစၥည္းကုိစြန္႔ရာ၏၊အဂၤါအစိတ္ပိုင္းနွင့္အသက္နွစ္ခု
တစ္ခုခုစြန္႔ပါဆုိလွ်င္အဂၤါအစိတ္အပုိင္းကိုစြန္႔ရာ၏။
အသက္နွင့္ဓမၼနွစ္ခုုတစ္ခုခုစြန္႔ပါဆုိလွ်င္
အသက္ကုိစြန္႔ရာ၏။ ဓမၼကုိမစြန္႔ရာ” သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔၏ယင္းဥေပဒသကုိအဂၤုလိမာလသည္
စြဲျမဲစြာဆုပ္ကိုင္ထားသူျဖစ္၏၊ထုိ႔ေၾကာင့္အဂၤုလိမာလသည္
သူ႔အသက္ရန္ရွာသူကိုပင္ျပန္လည္၍ရန္ျပဳေတာ့မည္မဟုတ္၊
အသက္သအေသခံသြားမည့္သူျဖစ္၏၊အရာအားလုံးထက္ဓမၼကုိသာ
တန္ဘုိးထားရမွန္းသူေကာင္းစြာ သိနားလည္သြားေပျပီ။
ျငိမ္းခ်မ္း
သူခံစားတတ္ေနေလျပီ၊ဘယ္ေသာအခါမွေလာကီအပူေတာသို႔
တဖန္ျပန္လည္၍ ဦးေမာ့ေတာ့မည္ မဟုတ္ေတာ့။
ေကာသလမင္းႀကိီသည္ဘုရားရွင္၏စကားေတာ္ေၾကာင့္
စိတ္သက္သာရာရသြား၏။ တေျဖးေျဖးေၾကာက္စိတ္
လန္႔စိတ္ စုိးရိမ္စိတ္မ်ား ေျပသြား၏၊
တဖန္ျပန္လည္၍ ဦးေမာ့ေတာ့မည္ မဟုတ္ေတာ့။
ေကာသလမင္းႀကိီသည္ဘုရားရွင္၏စကားေတာ္ေၾကာင့္
စိတ္သက္သာရာရသြား၏။ တေျဖးေျဖးေၾကာက္စိတ္
လန္႔စိတ္ စုိးရိမ္စိတ္မ်ား ေျပသြား၏၊
ထုိအခါမွအရွင္အဂၤုလိမာလအနားသြား၍“အရွင္ဘုရား
အရွင္ဘုရားသည္အကြ်ႏ္ုပ္တုိ႔၏(အလိုရွိေနေသာ)
အဂၤုလိမာလေလေလာ”ဟုေလွ်ာက္ထားၾကည့္၏။
(နာမည္တူျဖစ္ေနမွာစုိး၍ေသခ်ာေအာင္ေမးေလၽွာက္ျခင္းျဖစ္၏)
မင္းႀကီးမွန္ေပ၏ဟုျပန္လည္ေျဖဆုိ၏။
မင္းႀကီးသည္ တဆင့္တက္၍
(ပို၍ တိက်မႈရွိေစရန္) အရွင္ဘုရား၏မိခင္ဖခင္တုိ႔သည္ အဘယ္အႏြယ္ရွိပါသနည္း-ဟု ေမးေလွ်ာက္ျပန္၏၊မင္းႀကီး အမိသည္ မႏ ၱာဏီမ်ိဳးႏြယ္ျဖစ္၍အဖသည္ ဘဂၢ၀မ်ိဳးႏြယ္ျဖစ္ေပ၏
ဟုဆက္လက္ေျဖဆုိရျပန္၏။အရွင္ဘုရားသည္အသက္ႏွင့္ခႏၶာ
တည္သမွ်ကာလပါတ္လုံ း ရွင္ေတာ္ဘုရား၏သာသနာေတာ္၌ ေပ်ာ္ေမြ႔ေတာ္မူပါ။တပည့္ေတာ္ေကာသလမင္းႀကီးသည္
အရွင္ဘုရားအတြက္“သကၤန္းဆြမ္းေက်ာင္းအိပ္ရာေနရာသူနာ၏
အေထာက္အပန္႔အသက္၏အရံအတားျဖစ္ေသာ လုိအပ္သမွ်ေသာေဆးပစၥည္းတုိ႔ျဖင့္”ေၾကာင့့္ၾကစုိက္၍ ေထာက္ပန္႔လွဴဒါန္းပါမည့္ဘုရားဟုပစၥည္းေလးပါးဒကာအျဖစ္ အားလုံး၏ေရွ႕၌ ေလွ်ာက္ထားေလ၏။ဓုတင္ဟူသည္ ကိေလသာကုိ ခြါဖုိ႔ပယ္ဖုိ႔နည္းဖုိ႔က်ဲဖုိ႔ကင္းဖို႔ရွင္းဖို႔က်င့္ၾကံေသာ အက်င့္ျမတ္ျဖစ္၏။
ယင္းအက်င့္ကို အရွင္အဂၤုလိမာလ က်င့္သုံးေနေပျပီ၊
အရွင္ဘုရားသည္အကြ်ႏ္ုပ္တုိ႔၏(အလိုရွိေနေသာ)
အဂၤုလိမာလေလေလာ”ဟုေလွ်ာက္ထားၾကည့္၏။
(နာမည္တူျဖစ္ေနမွာစုိး၍ေသခ်ာေအာင္ေမးေလၽွာက္ျခင္းျဖစ္၏)
မင္းႀကီးမွန္ေပ၏ဟုျပန္လည္ေျဖဆုိ၏။
မင္းႀကီးသည္ တဆင့္တက္၍
(ပို၍ တိက်မႈရွိေစရန္) အရွင္ဘုရား၏မိခင္ဖခင္တုိ႔သည္ အဘယ္အႏြယ္ရွိပါသနည္း-ဟု ေမးေလွ်ာက္ျပန္၏၊မင္းႀကီး အမိသည္ မႏ ၱာဏီမ်ိဳးႏြယ္ျဖစ္၍အဖသည္ ဘဂၢ၀မ်ိဳးႏြယ္ျဖစ္ေပ၏
ဟုဆက္လက္ေျဖဆုိရျပန္၏။အရွင္ဘုရားသည္အသက္ႏွင့္ခႏၶာ
တည္သမွ်ကာလပါတ္လုံ
အရွင္ဘုရားအတြက္“သကၤန္းဆြမ္းေက်ာင္းအိပ္ရာေနရာသူနာ၏
အေထာက္အပန္႔အသက္၏အရံအတားျဖစ္ေသာ လုိအပ္သမွ်ေသာေဆးပစၥည္းတုိ႔ျဖင့္”ေၾကာင့့္ၾကစုိက္၍ ေထာက္ပန္႔လွဴဒါန္းပါမည့္ဘုရားဟုပစၥည္းေလးပါးဒကာအျဖစ္ အားလုံး၏ေရွ႕၌ ေလွ်ာက္ထားေလ၏။ဓုတင္ဟူသည္ ကိေလသာကုိ ခြါဖုိ႔ပယ္ဖုိ႔နည္းဖုိ႔က်ဲဖုိ႔ကင္းဖို႔ရွင္းဖို႔က်င့္ၾကံေသာ အက်င့္ျမတ္ျဖစ္၏။
ယင္းအက်င့္ကို အရွင္အဂၤုလိမာလ က်င့္သုံးေနေပျပီ၊
သာသနာ့ေဘာင္အေရာက္ေနာက္က်ေသာ္လည္း
အက်င့္ေအာက္မက်ေစရန္က်င့္သုံးေနေသာ အတုယူဖြယ္ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးအျဖစ္ရပ္တည္ေနေလျပီ။
အက်င့္ေအာက္မက်ေစရန္က်င့္သုံးေနေသာ အတုယူဖြယ္ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးအျဖစ္ရပ္တည္ေနေလျပီ။
သူသည္ဓုတင္အက်င့္ျမတ္“၁၃”ပါးလုံံးကုိက်င္သုံးေနသူျဖစ္၏
သို႔ေသာ္ယင္းကုိအနည္းစုကသာသိ၏၊ အမ်ားစုကမူ“အရညကဓုတင္ ပိ႑ပါတ္ဓုတင္ပံသုကူဓုတင္တိစီ၀ရိတ္ဓုတင္”ဟူေသာဓုတင္
“၄”မ်ိဳးသာက်င့္သုံးေနသည္ဟုထင္ေနၾက၏။ထင္လည္းထင္စရာပင္၊
တစ္ခ်ိဳ႕ေသာရဟန္းေတာ္အရွင္ျမတ္တုိ႔သည္မိမိတုိ႔အက်င့္ျမတ္
(တရားထူး)ကုိ သူတစ္ပါးမသိေအာင္ သုိသိုသိပ္သိပ္ေနေတာ္မူၾက၏
အထူးလၽွဳိ႕၀ွက္ေနထုိင္ေတာ္မူူၾ က၏။
သို႔ေသာ္ယင္းကုိအနည္းစုကသာသိ၏၊ အမ်ားစုကမူ“အရညကဓုတင္ ပိ႑ပါတ္ဓုတင္ပံသုကူဓုတင္တိစီ၀ရိတ္ဓုတင္”ဟူေသာဓုတင္
“၄”မ်ိဳးသာက်င့္သုံးေနသည္ဟုထင္ေနၾက၏။ထင္လည္းထင္စရာပင္၊
တစ္ခ်ိဳ႕ေသာရဟန္းေတာ္အရွင္ျမတ္တုိ႔သည္မိမိတုိ႔အက်င့္ျမတ္
(တရားထူး)ကုိ သူတစ္ပါးမသိေအာင္ သုိသိုသိပ္သိပ္ေနေတာ္မူၾက၏
အထူးလၽွဳိ႕၀ွက္ေနထုိင္ေတာ္မူူၾ
ထုိ႔ေၾကာင့္ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ေနာက္သပိတ္ပုိက္လိုက္ေနေသာ
ေတာထြက္ရဟန္းတစ္ပါးသည္ မိမိိဆရာရဟႏ ၱာျဖစ္ေနေၾကာင္းကိုပင္ မသိရွာေပ။(စ်ာန္ မဂ္ ဖုိလ္ တရားထူးနွင့္ပါတ္သက္ရွိ မရွိပဲမရပဲ ရွိသည္ရသည္ဟုလူဒကာဒကာမမ်ားအထင္ႀကီးေအာင္ဘုန္းႀကီးေအာင္
လိမ္ညာေျပာဆုိပါကသာသနာေတာ္၌ဆက္လက္ေနထုိင္ခြင့္မရွိဟု
ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္၀ိနည္းဥပေဒကုိပင္တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္
ထုတ္ထားေတာ္မူ၏။ရရွိေနသည္ကုိပင္လူဒကာဒကာမမ်ား
(အထင္ႀကီးေအာင္ဘုန္းၾကီးေအာင္)ေျပာလွ်င္အျပစ္ျဖစ္၏၊
ပါစိတ္အာပါတ္သင့္၏။(ပညာေနာက္ထား၍သဒၶါေျမွာက္စားေသာ
ခုေခတ္ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသတိထားဖြယ္္ပင္ျဖစ္၏၊ ပညာမပါေသာ ယုံၾကည္ခ်က္သည္ အကန္းႏွင့္တူ၍အက်င့္မပါေသာ ယုံၾကည္ခ်က္သည္အက်ဳိးနွင့္တူ၏တဲ့၊ကိုးကြယ္မႈ၌
ပညာ သဒၶါ စုံသူျဖစ္နုိ္င္ၾကပါေစ)ထုိ႔ျပင္“အံ့ၾသစရာတုိင္းသည္ အားကုိးစရာမဟုတ္”ဟူေသာအဆုိ အမိန္႔သည္လည္း
ေတာထြက္ရဟန္းတစ္ပါးသည္ မိမိိဆရာရဟႏ ၱာျဖစ္ေနေၾကာင္းကိုပင္ မသိရွာေပ။(စ်ာန္ မဂ္ ဖုိလ္ တရားထူးနွင့္ပါတ္သက္ရွိ မရွိပဲမရပဲ ရွိသည္ရသည္ဟုလူဒကာဒကာမမ်ားအထင္ႀကီးေအာင္ဘုန္းႀကီးေအာင္
လိမ္ညာေျပာဆုိပါကသာသနာေတာ္၌ဆက္လက္ေနထုိင္ခြင့္မရွိဟု
ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္၀ိနည္းဥပေဒကုိပင္တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္
ထုတ္ထားေတာ္မူ၏။ရရွိေနသည္ကုိပင္လူဒကာဒကာမမ်ား
(အထင္ႀကီးေအာင္ဘုန္းၾကီးေအာင္)ေျပာလွ်င္အျပစ္ျဖစ္၏၊
ပါစိတ္အာပါတ္သင့္၏။(ပညာေနာက္ထား၍သဒၶါေျမွာက္စားေသာ
ခုေခတ္ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသတိထားဖြယ္္ပင္ျဖစ္၏၊ ပညာမပါေသာ ယုံၾကည္ခ်က္သည္ အကန္းႏွင့္တူ၍အက်င့္မပါေသာ ယုံၾကည္ခ်က္သည္အက်ဳိးနွင့္တူ၏တဲ့၊ကိုးကြယ္မႈ၌
ပညာ သဒၶါ စုံသူျဖစ္နုိ္င္ၾကပါေစ)ထုိ႔ျပင္“အံ့ၾသစရာတုိင္းသည္ အားကုိးစရာမဟုတ္”ဟူေသာအဆုိ အမိန္႔သည္လည္း
မွတ္သားစရာပင္ျဖစ္၏။ ပုထုဇဥ္ေတြးေတြးလွ်င္ ဘုရင္မင္းကိုယ္တုိင္ကပစၥည္းေလးပါးဖိတ္၍ပစၥည္းေလးပါးဒကာခံလွ်င္
ဘ၀င္ျမင့္ခ်င္စရာျဖစ္၏၊မင္းကုိးကြယ္ခံဆရာေတာ္ဟု
လူအမ်ားအထင္ၾကီးစရာျဖစ္၏။သို႔ေသာ္ ထုိအထဲ အရွင္အဂၤုလိမာလ မပါ၀င္ေခ်။ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း“မင္းႀကီးတန္ျပီ၊ငါအား(သကၤန္း)ျပည့္စုံျပီ
”ဟုျပန္လည္မိန္႔ၾကားလုိက္၏၊ ျပည့္စုံျပီဟု မိန္႔ၾကားျခင္းျဖင့္ မင္းၾကီး၏ပစၥည္းေလးပါးဖိတ္မာန္မႈကုိ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းျဖင့္ ပယ္ျမစ္လုိက္ျခင္းျဖစ္၏။ရွိသမွ်နွင့္ေရာင့္ရဲတတ္ေသာရဟန္းေတာ္အဖုိ႔
အခါခပ္သိမ္းျပည့္စုံေနပါ၏။မေရာင့္ရဲတတ္သူအဖုိ႔ေတာ့ျပည့္စုံျခင္း
ဟူသည္ဘယ္ေသာအခါမွရွိနုိင္လိမ့္မည္မဟုတ္ေပ၊“ရေလလိုေလ”
ျဖစ္ေနမည္သာျဖစ္ပါ၏။“ပင္လယ္-ေရျဖင့္ျပည့္သည္မရွိ၊ မီး-ေလာင္စာျဖင့္ျပည့္သည္မရွိ၊ေလာဘ-ပစၥည္းျဖင့္ျပည့္သည္မရွိ”တဲ့။
ထုိ႔ေၾကာင့္ျပည့္စုံသူျဖစ္လုိလွ်င္“ရွိသမွ်နွင့္ေရာင့္ရဲတတ္ဖုိ႔”
အေရးၾကီး၏၊''သႏ ၱဳ႒ီ ပရမံ ဓနံ”ဟုတရားသေဘာ
ဘုရားေဟာပင္ ရွိသည္မဟုတ္ပါလား။(ဆက္ရန္)
ဘ၀င္ျမင့္ခ်င္စရာျဖစ္၏၊မင္းကုိးကြယ္ခံဆရာေတာ္ဟု
လူအမ်ားအထင္ၾကီးစရာျဖစ္၏။သို႔ေသာ္ ထုိအထဲ အရွင္အဂၤုလိမာလ မပါ၀င္ေခ်။ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း“မင္းႀကီးတန္ျပီ၊ငါအား(သကၤန္း)ျပည့္စုံျပီ
”ဟုျပန္လည္မိန္႔ၾကားလုိက္၏၊ ျပည့္စုံျပီဟု မိန္႔ၾကားျခင္းျဖင့္ မင္းၾကီး၏ပစၥည္းေလးပါးဖိတ္မာန္မႈကုိ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းျဖင့္ ပယ္ျမစ္လုိက္ျခင္းျဖစ္၏။ရွိသမွ်နွင့္ေရာင့္ရဲတတ္ေသာရဟန္းေတာ္အဖုိ႔
အခါခပ္သိမ္းျပည့္စုံေနပါ၏။မေရာင့္ရဲတတ္သူအဖုိ႔ေတာ့ျပည့္စုံျခင္း
ဟူသည္ဘယ္ေသာအခါမွရွိနုိင္လိမ့္မည္မဟုတ္ေပ၊“ရေလလိုေလ”
ျဖစ္ေနမည္သာျဖစ္ပါ၏။“ပင္လယ္-ေရျဖင့္ျပည့္သည္မရွိ၊ မီး-ေလာင္စာျဖင့္ျပည့္သည္မရွိ၊ေလာဘ-ပစၥည္းျဖင့္ျပည့္သည္မရွိ”တဲ့။
ထုိ႔ေၾကာင့္ျပည့္စုံသူျဖစ္လုိလွ်င္“ရွိသမွ်နွင့္ေရာင့္ရဲတတ္ဖုိ႔”
အေရးၾကီး၏၊''သႏ ၱဳ႒ီ ပရမံ ဓနံ”ဟုတရားသေဘာ
ဘုရားေဟာပင္ ရွိသည္မဟုတ္ပါလား။(ဆက္ရန္)
ေကာင္းသစ္
No comments:
Post a Comment