ေရႊလေရာင္ ဘေလာ့မွ ေႏြးေထြးစြာ ၾကိဳဆိုပါ၏..လူအခ်င္းခ်င္းလွည့္ပတ္ၿခင္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ။ အထင္ေသးၿခင္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ။.

Wednesday, December 15, 2010

ၾကမ္းတမ္းၿခင္းမွၾကင္နာၿခင္း...အပိုင္း(၂၀)

“ကရုဏာ”လူတုိင္းထားထုိက္ေသာ ပြါးထုိက္ေသာ ျဗဟၼစုိရ္တရားျဖစ္၏္။ မိမိေရွ႕ေမွာက္ ဒုကၡေရာက္ဆင္းရဲေနသည္ကုိ ျမင္ရ ၾကားရသည့္အခါ သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔၏“နွလုံးသားကုိ တုန္လႈပ္ေစတတ္ေသာတရားကုိ ကရုဏာဟု ေခၚရ၏၊“ဒုကၡျဖစ္အင္ ၾကဳံေတြ႔ျမင္္ေသာ္ သူေတာ္စင္မ်ား စိတ္ေခ်ာက္ခ်ား၍ သနားသမႈ လႈပ္ေအာင္ျပဳ မွတ္ရႈကရုဏာ”တဲ့။
သဘာ၀ေဘးဒါဏ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေစ သက္ရွိေဘးဒါဏ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေစ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ေနသည္ကုိ ျမင္ေန ၾကားေနရပါလွ်က္“နွလုံးသားမတုန္လႈပ္”ဟုဆုိလွ်င္ ထုိသူသည္ ကရုဏာမကိန္းေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏၊ေဒါသနွင့္ကရုဏာသည္“မီးနွင့္ေရ- ေနနွင့္လပမာ”လံုး၀ဆန္႔က်င္သည့္ သဘာ၀တရားျဖစ္၏။ေဒါသသည္ သူတစ္ပါးကုိ ဒုကၡေရာက္ေအာင္ ျပဳလုပ္တတ္ေသာ မဲညစ္သည့္
“အဖ်က္”တရားျဖစ္၍ကရုဏာသည္အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္
ဒုကၡေရာက္ ေနသူကုိ ထုိဒုကၡမွလြတ္ေအာင္ တတ္နုိင္သမွ်
ကူညီေဖးမတတ္ေသာ ျဖဴစင္သည့္“အျပဳ”တရားျဖစ္၏၊ထုိေၾကာင့္ ကရုဏာကိန္းေသာသူသည္“မိမိေရွ႔ေမွာက္ ဒုကၡေရာက္ေနသူကုိ
ျမင္ရၾကားရေသာအခါလက္ပိုက္ၾကည့္၍ မေနတတ္္၊
မေနနုိင္၊ တတ္နုိင္သည့္ေနရာမွ ကယ္ဆယ္ျခင္း ေဖးမျခင္း ကူညီျခင္းလုပ္ငန္းကုိ လုပ္ျဖစ္ေအာင္လုပ္ လုိက္သည္သာျဖစ္၏။


ထုိအခါ သူတုိ႔နွစ္ဦးသည္ သဟဇာတ ျဖစ္သြားေတာ့၏
သဟဇာတျဖစ္လွ်င္ အညမညပါ ျဖစ္သြားေတာ့၏။
အညမညဟူသည္အျပန္အလွန္(ေက်းဇူးျပဳသည့္)စည္းလုံးသည့္ သေဘာျဖစ္၏၊ထုိအခါ သူတုိ႔နွစ္ဦးသည္(လူတန္းစားနွစ္မ်ိဳးသည္) မည္သူေတြ ဘယ္ေလာက္ခြဲခြဲ ကြဲသြားလိမ့္မည္မဟုတ္ေတာ့။
သဟဇာတ အညမညသေဘာကုိ ေပါက္ဖြါးေပးတတ္ေသာ ယင္းကရုဏာတရားသည္ ယခု အရွင္အဂၤုလိမာလ၏ နွလုံးသားထဲေနရာယူေနေပျပီ၊ တဒဂၤမဟုတ္
တစ္ခဏလည္းမဟုတ္ ထာ၀ရေနရာယူထားျခင္းျဖစ္၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ တစ္ခ်ိန္ကလူေပါင္းမ်ားစြာကုိ“ေျမခေစရာ၌”လက္မရြံ႔ခဲ့ေသာ
လက္မတြန္႔ခဲ့ေသာ(အၾကင္နာမဲ့ခဲ့ေသာ)အရွင္အဂုၤလိမာသည္ယခုေတာ့ ေသြးမေတာ္သားမစပ္မိမိနွင့္ဘာမွမပါတ္သက္ေသာကိုယ္၀န္ေဆာင္
အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္၏ဒုကၡကို ျမင္ရ ၾကားရေသာအခါ ယခင္ကေဒါသေၾကာင့္ မဲညစ္ေနေသာ အမဲေရာင္နွလုံးသားသည္ ယခုအခါ ကရုဏာေၾကာင့္ ပန္းနုေရာင္အသြင္ေျပာင္းသြားေလျပီ၊ ထုိအခါ ႏုနယ္ေနေသာ ပန္းႏုေရာင္နွလုံးသားသည္“တုန္လႈပ္မႈ”
ၾကာပန္းကုိ ပြင့္လန္းေစေလျပီ၊တုန္လႈပ္မႈၾကာပန္းမွထြက္လာေသာ
“အမ်ိဳးသမီးငယ္အား သားမဖြါးနုိင္ျခင္းဒုကၡမွကယ္တင္လုိေသာ အၾကံျဖစ္ေပၚလာမႈ”ရန႔ံမ်ားသင္းပ်ံ႕၍လာေပျပီ။ 


အရွင္၏စိတ္ထဲ၌“အခ်င္းတုိ႔ သတၱ၀ါတုိ႔သည္ ပင္ပမ္းကုန္စြတကား၊ အခ်င္းတုိ႔ သတၱ၀ါတုိ႔သည္ ပင္ပမ္းကုန္စြတကား”ဟုသနားမႈ တုန္လႈပ္မႈရနံံံ႔သည္ ယေန႔ထက္တုိင္ သင္းပ်ံ႕ေနဆဲျဖစ္၏။
အမွန္အားျဖင့္ ကမ ၻာတည္သ၍ သင့္ပ်ံ႕ေနမည္သာျဖစ္ပါ၏။
အရွင္၏ေျခလွမ္းတုိ႔သည္ေလးလံေန၏၊ သုိ႔ေသာ္ ေနွးေနွးမွန္မွန္ျဖင့္ ဆက္လက္ေလွ်ာက္လွမ္းေနရ၏၊ အမ်ားေပါင္းစု၍ ေကာင္းမႈအျဖစ္
တည္ေဆာက္ထားေသာသာ၀တိၳျမိဳ႕တြင္းရွိ ဓမၼာရုံ(ဆြမ္းစားဇရပ္)
အလႊာမ်ိဳးစုံမွ ေလာင္းလွဴလုိက္ေသာ ျဖဴနီေၾကာင္ၾကား အၾကမ္းအႏု အပူအေအး ခ်ိဳခ်ဥ္္ စပ္ငန္ ဖန္ခါး အရသာမ်ိဳးစုံေပါင္းစပ္ေနျပီး
ျဖစ္ေသာဆြမ္းကုိ တစ္လုပ္ျခင္းတစ္လုပ္ျခင္းဘုဥ္းေပးေန၏
ဘုဥ္းေပးေန၏ဆုိေသာ္လည္း အလြတ္ဘုဥ္းေပးေနသည္ေတာ့မဟုတ္၊
ဆြမ္းအလွဴရွင္မ်ားကုိခ်မ္းသာဖုိ႔ ဆင္းရဲမွလြတ္ေျမာက္ၾကဖုိ႔ ေမတၱာပုိ႔၏
သဒၶါေဖြးျဖဴ ေပးလွဴအပ္ေသာ ဤဆြမ္းကုိ“ျမဴးရယ္မာန္ၾကြ လွပေရဆင္းၿပည့္ျဖဳိးျခင္းငွာ ဘုဥ္းေပးသည္မဟုတ္''၊ပထ၀ီ အာေပါ ေတေဇာ ၀ါေယာဟူေသာ ဓါတ္ၾကီးေလးပါးျဖင့္တည္ေဆာက္ထားေသာ
ဤခႏၶာကုိယ္ၾကီး ရည္ရွည္တည္တန္႔ဖို႔ အသက္ရွည္ဖုိ႔ျဖစ္၏။ 


အသက္ရွည္္မွ“စာေပက်န္းဂန္ သင္အံပုိ႔ခ်ျခင္းပရိယတိၱလုပ္ငန္း၊ တရားဘာ၀နာရႈပါြးမႈ ပဋိပတိၱလုပ္ငန္း”သာသနာ့လုပ္ငန္းၾကီးနွစ္ခုကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ထမ္းေဆာင္နုိင္မည္
ျဖစ္၏ျဖန္႔ေ၀နုိ္င္မည္ျဖစ္၏၊ထုိ႔ေၾကာင့့္“အစာစားဖုိ႔
အလုပ္လုပ္သည္မဟုတ္၊အလုပ္လုပ္ဖုိ႔ အစာစားျခင္းျဖစ္၏”ဟု
ႏွလုံးသြင္းဆင္ျခင္၏၊ ဆြမ္းလုပ္တုိင္းကိုလည္းအမွတ္သတိျဖင့္
ဘုဥ္းေပးသုံးေဆာင္၏၊အရွင္အဂၤုလိမာလသည္ဆြမ္းဘုဥ္းေပးတုိင္း
ဘုဥ္းေပးတုိင္း ဆြမ္းဒကာ ဆြမ္းအမမ်ားကုိသီးသန္႔ေမတၱာပို႔ျခင္းအလုပ္၊
ပစၥေ၀ကၡဏာဆင္ျခင္ျခင္းအလုပ္၊ ဘာ၀နာရႈမွတ္ျခင္းအလုပ္ဟူေသာ
“လုပ္ငန္းၾကီးသုံးခုကုိ”လုပ္မိေအာင္ လုပ္ေနသည္သာျဖစ္၏၊ အားက်ဖြယ္ အတုယူဖြယ္ ၾကည္ညိဳဖြယ္ အရွင္အဂၤုလိမာလမေထရ္ျမတ္ေပတကား။
အရွင္ျမတ္သည္ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးျပီးေနာက္ ေက်ာင္းေတာ္သုိ႔ ျပန္ေရာက္ေသာအခါ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားထံခ်ဥ္းကပ္၍လက္အုပ္ခ်ီကာ ဆြမ္းခံရင္းၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရေသာ“ကုိယ္၀ယ္ေဆာင္မိခင္တစ္ဦး၏ဒုကၡနွင့္ သူအၾကံျဖစ္ပုံ”ကိုပါေလွ်ာက္ထားေလ၏။ထုိအခါ မဟာကရုဏာရွင္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက အဂုၤလိမာလသို႔ျဖစ္မူသင္သည္ ထုိကိုယ္၀န္ေဆာင္ အမ်ိဳးသမီးထံသြား၍-ႏွမ ငါသည္ ေမြးဖြါးေသာအခါမွစ၍ ေသေစလုိေသာေစတနာျဖင့္သတၱ၀ါတုိ႔ကုိ
သတ္ဖူးသည္ဟုမသိစဘူး၊ထုိသစၥာစကားေၾကာင့္ သင္အားလည္းေကာင္းကုိယ္၀န္သူငယ္္အားလည္းေကာင္း
ခ်မ္းသာျခင္း ျဖစ္ေစသတည္း”ဟု သစၥာျပဳရန္ မိန္႔ေတာ္မူ၏၊


အရွင္အဂၤုလိမာလသည္ ဘုရားရွင္၏ စကားကုိ အမွတ္မဲ့မနာ အမွတ္မဲ့မေန စကားလုံးတုိင္းကုိ“ဂရုတစုိက္”နားေထာင္ေန၏၊ နာယူေန၏၊ဘုရားရွင္ညႊန္ၾကားေတာ္မူေသာ“သစၥာ”စကားထဲဲ၌“-
ေမြးဖြါးသည္မွစ၍”ဟူေသာ စကားကုိျပန္လည္စဥ္းစားလုိ္က္၏၊
သူ႔ဘ၀၏ အတိတ္ကုိ ျပန္ၾကည့္ျခင္းျဖစ္၏ထုိအခါ
“ပညာ၏ဥပစာရအတြက္ဟု”အေၾကာင္းျပကာ
လူမ်ားစြာကုိေသေစခဲ့ေသာ အရိပ္မဲၾကီးသည္ေပၚလာေတာ့၏။ ထုိသုိ႔ဆုိလွ်င္“သစၥာမထုိက္ေသာ သစၥာျပဳျခင္းသာ”ျဖစ္ေပေတာ့မည္၊ မုသားကုိ သစၥာထင္ေအာင္ ပုံမွားရုိက္ျခင္းသာ ျဖစ္ေနေပေတာ့မည္။ အရွင္သည္ မုသားဖက္ေသာ သစၥာကုိမျပဳခ်င္၊ျပဳလွ်င္လည္း စြမ္းမည္မဟုတ္၊“အသိ သတိ”ျဖင့္ အကုသိုလ္ဆုိရင္ မွဲ႔တစ္ေပါက္စာမွ်ပင္မထင္ရေအာင္က်င့္သုံးေနသည့္အရွင္ျဖစ္ေနေလျပီ။


ထုို႔ေၾကာင့္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားကုိ ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားေလ၏
ယင္းသစၥာသည္တပည့္ေတာ္နွင့္မထုိက္တန္ပါဘုရား၊တပည့္ေတာ္သည္
ပညာေရးအတြက္ဟုအေၾကာင္းျပမွားကလူမ်ားစြာကိုသတ္
လက္ျဖတ္ခဲ့ဘူးသည့္အတိတ္ကအရိပ္မဲ ရွိေနပါသည္၊
ထုိ႔ေၾကာင့္ယင္းသစၥာသည္အျခားအရွင္ျမတ္မ်ားအတြက္
“ျပဳထုိက္ေသာ သစၥာ”ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္နုိင္ေသာ္လည္း
အတိတ္မသန္႔ေသာတပည့္ေတာ္အတြက္ေတာ့သစၥာမျဖစ္ပဲ
မုသားျဖစ္နုိင္ပါသည္ဘုရား။ထုိအခါမဟာကရုဏာရွင္
ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္ အရွင္အဂၤုလိမာလကုိ
“တစ္ကိုယ္နွစ္ဘ၀”ခြဲကာ သစၥာျပဳဳနည္း ျပင္၍ေပးေတာ္မူ၏။
အရွင္အဂၤုလိမာလေထရ္သည္ ျပင္ေပးလုိက္ေသာ“သစၥာျပဳနည္း”ကုိ မွတ္သား၍ ကရုဏာလႊမ္းေသာ ေျခလွမ္းတုိ႔ျဖင့္ မိမိဆြမ္းခံစဥ္က ျမင္ေတြ႔ခဲ့ေသာသားမဖြါးနုိင္ေသာေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ေနရသည့္ ကုိယ္၀န္ေဆာင္မိခင္ဆီသို႔ဦးတည္၍ ၾကြသြားေနေလျပီ၊ သူ၏ေျခလွမ္းတိုင္း ေျခလွမ္းတုိင္းတုိ႔သည္ …….(ဆက္ရန္)
ေကာင္းသစ္

No comments: