ေရႊလေရာင္ ဘေလာ့မွ ေႏြးေထြးစြာ ၾကိဳဆိုပါ၏..လူအခ်င္းခ်င္းလွည့္ပတ္ၿခင္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ။ အထင္ေသးၿခင္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ။.

Tuesday, December 21, 2010

ၾကမ္းတမ္းၿခင္းမွၾကင္နာၿခင္း..ဇာတ္သိမ္း

ေျမာင္းသြယ္သူ(ေတာင္သူဦးႀကီး)တုိ႔သည္ေရကုိ(မိမိလုိရာလယ္ေျမသုိ႔)
ေဆာင္ယူၾကကုန္၏၊ ျမွားသမားတုိ႔သည္ ျမွားကို ေျဖာင့္ၾကကုန္၏၊
သစ္ေရြသမားတုိ႔သည္ သစ္ကုိေျဖာင့္ေအာင္ေရြၾကကုန္၏၊
ပညာရွိတုိ႔သည္ မိမိကိုယ္ကုိ(မိမိစိတ္ကုိ) ဆုံးမၾကကုန္၏။
ေရသည္ စိတ္မရွိ၊ သို႔ေသာ္ မိမိလုိရာသို႔(ေျမာင္းေဖါက္ ပုိက္သြယ္ကာ)
ေဆာင္ယူ၍ရနုိင္၏၊၀ါးသည္သက္မဲ့ျဖစ္၏၊သုိ႔ေသာ္မိမိစိတ္တုိင္းၾက
ေျဖာင့္၍မွ်ားအျဖစ္ အသုံးျပဳနုိင္၏၊ သစ္သားသည္ ၀ိညာဥ္မဲ့ျဖစ္၏၊ သို႔ေသာ္လုိရာပုံစံျပဳကာ(လွည္းဘီး ရထားဘီးပရိေဘာဂအျဖစ္)
အသုံးျပဳနုိင္၏၊ထုိ႔အတူပညာရွိအစစ္သည္စိတ္ရွိေသာမိမိကိုယ္ကုိ
(သမထ၀ိပႆနာျဖင့္)ယဥ္ေက်းေအာင္(အရဟတၱဖုိလ္ေပါက္ နိဗၺာန္ထိ မ်က္ေမွာက္ျပဳနုိင္ေအာင္)ဆုံးမ၏။

အခ်ိဳ႔႕သူတုိ႔သည္လွံတံျဖင့္လည္းေကာင္းခြ်န္းေကာက္ျဖင့္လည္းေကာင္း
ၾကိမ္လုံးျဖင့္လည္းေကာင္း(ယဥ္ပါးေအာင္ယဥ္ေက်းေအာင္)
ဆုံးမၾကကုန္၏။တာဒိဂုဏ္နွင့္ျပည့္စုံေတာ္မူေသာျမတ္စြာဘုရားသည္ တုတ္လွံတံ မရွိပဲလက္နက္မရွိပဲငါ့ကုိ ယဥ္ေက်းေအာင္ ဆုံးမေတာ္မူျပီ။
ေကသိအမည္ရွိ ထင္းရွားေသာျမင္းဆရာႀကီးသည္ ဘုရားရွင္ကို
ေလွ်ာက္ထားဘူးေသာစကားရွိ၏၊သူသည္ ျမင္းမ်ားကိုယဥ္ေက်းေအာင္
ယဥ္ပါးေအာင္ဆုံးမရာ၌တုတ္လွံတံမသုံးပဲလက္၀ါးျဖင့္ပြတ္သပ္၍
“အႏုနည္း”ေခ်ာ့ေမာ့ကာဆုံးမရသည္လည္းရွိ၏၊တုတ္လွံတံျဖင့္
ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းရုိက္၍“အၾကမ္းနည္း”ဆုံးမရသည္လည္း ရွိ၏၊
အခ်ိဳ႕ျမင္းမ်ားကို“အႏုနည္းအၾကမ္းနည္း”ေရာသုံး၍ဆုံးမရသည္လည္း
ရွိ၏၊အကယ္၍ ယင္းသုံးနည္းျဖင့္မွ ဆုံးမ၍ မရေသာ“ဗီဇညံ့”ေသာ
ျမင္းမ်ားကိုေတာ့သတ္ပစ္၏- တဲ့။

လူနတ္ျဗဟၼာသတၱ၀ါတုိ႔ကုိယဥ္ေက်းေအာင္ဆုံးမရာ၌ အတုမဲ့ ျဖစ္ေတာ္မူေသာရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္လည္းနည္းသုံးနည္းကိုပင္
က်င့္သုံးေတာ္မူ၏။ကုသိုလ္- ကုသုိလ္၏အက်ဳိး-လူ နတ္ ျဗဟၼာ(နိဗၺာန္)
ေကာင္းက်ိဳးမ်ားကိုလည္း ေဟာေျပာ၍ဆုံးမရ၏၊ ယင္းကုိ အႏုနည္း
ဟုေခၚရ၏၊အကုသိုလ္- အကုသုိလ္၏အက်ဳိး-ငရဲ တိရစ ၦာန္ ျပိတၱာ
အသူရကယ္ဆုိးက်ိဳးမ်ားကိုေဟာျပ၍လည္းဆုံးမရ၏၊ယင္းကို အၾကမ္းနည္းဟုေခၚ၏၊ယင္းနည္းနွစ္မ်ဳိးလုံးကုိေရာ၍လည္း ဆုံးမေတာ္မူရ၏၊ယင္းကုိ အနုနည္း အၾကမ္းနည္းဟု ေခၚဆုိရ၏၊
ယင္းသုံးနည္းျဖင့္ ယဥ္ေက်းေအာင္ဆုံးမ၍ေဟာျပ၍ မရသူ
(ဗီဇည့ံသူ)ကိုသတ္ပစ္ေတာ္မူ၏။


ဘုရားရွင္တုိ႔မည္သည္ သူတပါးအသက္ကုိသတ္ျဖတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေတာ္မူသည္မဟုတ္ပါလားဟု စဥ္းစားစရာရွိ၏၊ ဤေနရာ၌ ဘုရားရွင္တုိ႔သတ္ျခင္း မည္သည္“အဆုံးအမ မေပးေတာ့ျခင္း”ျဖစ္၏၊ ယခုေခတ္၌လည္း ဆရာသမားမ်ားသည္ေျပာမရသည့္တပည့္ကုိ ဘာမွမေျပာေတာ့၊ယင္းသုိ႔မေျပာျခင္းသည္တပည့္ကုိသတ္သည္မည္၏၊ မိဘတုိ႔သည္လည္း ေျပာမရသည့္သားသမီးကိုဘာမွမေျပာေတာ့၊ ယင္းသုိ႔ မေျပာေတာ့ျခင္းသည္ သားသမီးကုိသတ္သည္မည္၏၊
အဆုံးအမ မခံရေသာ တပည့္သားသမီးသည္ အဘယ္မွာျငိမ္းခ်မ္းမႈ
တုိးတက္ႀကီးပြါးမႈ ကုိယ္ႏႈတ္ယဥ္ေက်းမႈရႏုိင္ပါအံ့နည္း။

ငါသည္ေရွးအခါကညွဥ္းဆဲတတ္သူျဖစ္လွ်က္“အဟိံသက”အမည္ရခဲ့၏။
ငါသည္ယေန႔မွစ၍တစ္စုံတစ္ေယာက္ကုိမွ်မညွွင္းဆဲတတ္ေသာေၾကာင့္
မွန္ကန္ေသာအမည္ရခဲ့ျပီ၊ ငါသည္ ေရွးအခါက အဂၤုလိမာလ ဟူ၍
ထင္ရွားေက်ာ္ေစာေသာ ခုိးသူၾကီး ျဖစ္ခဲ့၏၊ၾကီးစြာေသာသံသရာၾသဃ၌
နစ္ေျမာသည္ျဖစ္၍ျမတ္စြာဘုရားကုိ ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါ၏၊
အရွင္ျမတ္၏လူ႔ူဘ၀နာမည္မွာ“အဟိံသက”ျဖစ္၏၊ျမန္မာလို“
မညွဥ္းဆဲသူ(ခ)ၾကင္နာသူျဖစ္၏၊သုိ႔ေသာ္လူကုိသတ္၍လက္ကုိ
ျဖတ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္နာမည္နွင့္လူနွင့္မကုိက္ျဖစ္ေန၏၊ယခုသမဏအျဖစ္
ခံယူေသာအခ်ိန္မွစ၍မည္သူ႔ကိုမွ်မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင္းမွ်
မညွဥ္းဆဲေတာ့၊ထုိ႔ေၾကာင့္ ယခုမွသာ“အဟိ ံသက-မညွဥ္းဆဲသူ ၾကင္နာသူ”ဟူေသာနာမည္ႏွင့္လုိက္ဖက္ေလေတာ့၏၊

လူူ႔ဘ၀က အဟိ ံသကနာမည္အျပင္ ျပည္သူကေပးေသာထင္ရွားေသာ
အျခားနာမည္တစ္မ်ိဳးလည္း ရွိေသး၏၊ လက္ညိဳးပန္းဆင္ေသာၾကာင့္
“အဂၤုလိမာလ”ဟူေသာနာမည္ဆုိးနာမည္္ပ်က္ျဖစ္၏၊ယခုယင္းနာမည္
ကုိအစားထုိး၍သဘာ၀က်က်ျပင္ေပးရလွ်င္“၀ိမုတိၱသုခ”ကုိခံစား
ပန္ဆင္နုိင္ျပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္“၀ိမုတိၱမာလ”ဟုမွည့္ေခၚကလည္း
ဂုဏ္နွင့္ျဒဗ္လုိ္က္ဖက္သည္သာျဖစ္ပါ၏၊ဘုရားရွင္၏
ေက်းဇူးေတာ္ေၾကာင့္“ၾသဃေလးျဖာ”သံသရာမွလြတ္ေျမာက္ခြင့္
ရရွိခဲ့ပါ၏။ထုိ႔ေၾကာင့္ဘုရားရွင္ကုိ ကုိးကြယ္ဆည္းပါ၏။ 

ငါသည္ေရွးအခါကအဂၤုလိမာလဟူ၍ထင္ရွားေက်ာ္ေစာေသာ
ေသြးစြန္းေသာလက္ရွိေသာသူသတ္ေယာက္်ား ျဖစ္ခဲ့၏၊
ကုိးကြယ္ရာ နိဗၺာန္ကိုျမင္သည္ျဖစ္၍ဘ၀ေနွာင္ၾကိဳးနွင့္တူေသာ
တဏွာကုိႏႈတ္ပယ္ခဲ့ျပီ၊
ငါသည္ ေရွးအခါက ဆရာမွားကုိ ဆည္းကပ္မွိ၍ သန္လွ်က္ျဖင့္
လူကုိသတ္ခဲ့ဘူး၏၊ေသြးစြန္းလက္ဟုအမ်ားက ေခၚေ၀ါၾက၏။
ယခုမူဆရာမွန္ကုိဆည္းကပ္မွိ၍အရဟတၱမဂ္ျဖင့္ကိေလသာမွန္သမွ်ကုိ
ပယ္သတ္နုိင္ေသာေၾကာင့္“အရဟႏၱ”ဟုသာသနာ့သမုိင္း၌
မွတ္တမ္းတင္ျခင္းခံရ၏၊ဘ၀မွလြတ္ထြက္မသြားေအာင္
ခ်ည္ေႏွာင္တတ္ေသာၾကိဳးနွင့္တူေသာေၾကာင့္“တဏွာ”ကုိ ဘ၀ေႏွာင္ၾကိဳးဟုေခၚ၏၊ယင္းေႏွာင္ၾကိဳးကုိလည္းအစအန
တစ္စြန္းတစ္စမွမက်န္ရေအာင္ပယ္ႏႈတ္ျပီးျဖစ္ပါ၏၊
နိဗၺာန္ကိုျမင္၍ ဘ၀စင္သူ ျဖစ္၏။

အၾကိမ္မ်ားစြာ အပါယ္ရြာကုိလားေစတတ္ေသာ ထုိသုိ႔သေဘာရွိေသာ အကုသိုလ္ကံကုိၿပဳခဲ့ေသာ္လည္း ယင္းကံကုိ ရႈိ႕ျမွဳိက္တတ္သည့္
(မဂ္ေစတနာ)ေတြ႕ထိအပ္ေသာေၾကာင့္မေကာင္းက်ိဳး ေၾကြးျမီကင္းသည္ျဖစ္၍ ေဘာဇဥ္ကုိငါသုံးေဆာင္ရေပျပီ။
လူ႔ဘ၀က ျပဳမွားခဲ့ေသာ သူ႔သက္သတ္မႈ အကုသုိလ္ကံသည္ အပါယ္ငရဲသုိ႔ ႏွစ္ရာေပါင္း ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ က်ေရာက္နုိင္၏၊
သို႔ေသာ္ ဘုရားရွင္၏ေက်းဇူးဓမၼ၏အစြမ္းသတၱိေၾကာင့္အပါယ္ငရဲမွ
(ဘ၀သံသရာမွ)လြတ္ေျမာက္ခြင့္ရခဲ့ေပျပီ၊ ကိေလသာကင္းေသာ
ရဟႏ ၱာအျဖစ္ျဖင့္ဆြမ္းေဘာဇဥ္(ပစၥည္း ေလးပါး)တုိ႔ကုိ ပုိင္ရွင္အျဖစ္ျဖင့္သုံးေဆာင္ရေသာေၾကာင့္ေၾကြးလည္းမတင္ေတာ့ေပ၊
(ပုထုဇဥ္ရဟန္း သာမေဏမ်ား ပစၥေ၀ကၡဏာလည္းမဆင္ျခင္၊
ေမတၱာလည္းမပုိ႔၊ ရႈမွတ္မႈသတိလည္းမရွိပဲ ဆြမ္းေဘာဇဥ္ ပစၥည္းေလးပါးကိုသုံးေဆာင္လွ်င္ ဣဏပရိေဘာဂ- ေၾကြးတင္၏၊)


 ပညာမဲ့ျငား လူမုိက္မ်ားတို႔သည္ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းကုိ အားထုတ္ၾကကုန္၏၊
ပညာရွိျငားလူလိမၼာမ်ားတုိ႔သည္မေမ့ေလ်ာ့ျခင္းကုိျမတ္ေသာဥစၥာကဲ့သုိ႔ 
ေစာင့္ေရွာက္ၾကကုန္၏၊
ပညာမဲ့သူ လူမုိက္တုိ႔သည္ မေကာင္းမႈ ဒုစရုိက္၌ေမ႔ြေလွ်ာ္ၾက အားထုတ္ၾကကုန္၏၊အာရုံငါးပါးကာမဂုဏ္တရားျဖင့္သာ
အခ်ိန္ကုန္ေနၾက၏၊“အကုသုိလ္ျဖင့္”အခ်ိန္ျဖဳန္းေနသူကို“ပမာဒ- ေမ့ေလွ်ာ့ျခင္းကိုု”အားထုတ္သူဟုဆုိရ၏၊အျမင္မွန္ရွိၾကေသာ လူလိမၼာတုိ႔သည္ကုသုိလ္ေကာင္းမႈတုိ႔၌ေပ်ာ္ေမြ႔ေနၾကသူမ်ားျဖစ္ၾက၍
“အပၸမာဒ- မေမ့ေလွ်ာ့သူ”ဟုဆုိၾက၏၊ သူတို႔သည္ဒါနသီလ
ဘာ၀နာဟုဆုိအပ္ေသာကုသုိလ္ေကာင္းမႈ၌“အပၸမာဒ မေမ့မႈကုိ”
ျမတ္ေသာ တန္ဘုိးျမင့္ဥစၥာကဲ့သုိ႔ထိမ္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၾက၏။

ေမ့ေလွ်ာ့ျခင္းကုိအားမထုတ္ၾကကုန္လင့္၊ကာမဂုဏ္တု႔ိ၌ေမြ႔ေလွ်ာ္
ေပါင္းေဖၚမႈကုိအားမထုတ္ၾကကုန္လင့္၊မေမ့မေလွ်ာ့ဘဲရႈဆင္ျခင္သူ
သည္သာျပန္႔ေျပာေသာနိဗၺာန္ခ်မ္းသာသုိ႔ ေပါက္ေရာက္နုိင္၏၊
ေမ့ေလွ်ာ့ျခင္းတဲ့၊ ေမ့လွ်င္ ေလွ်ာ့တတ္၏၊ပစၥည္းေမ့လွ်င္ ပစၥည္းေလွ်ာ့မည္၊ကုသိုလ္ေမ့လွ်င္ ေကာင္းက်ဳိးေလွ်ာ့မည္ျဖစ္၏၊
ေမ့ေလွ်ာ့သူကို ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက“သူေသ- ေသလူ”ဟု မိန္႔ဆုိထားေပ၏၊ေသေနေသာလူသည္ေလာကဘက္မွၾကည့္လွ်င္
“ပစၥည္း ပညာ ပါ၀ါ”ဘာတစ္ခုမွ ရေအာင္မလုပ္ေဆာင္နုိင္ေတာ့၊
ဓမၼဘက္က ၾကည့္ျပန္လွ်င္လည္း“ဒါန သီလ ဘာ၀နာ”ဘာကုသိုလ္မွ မဆည္းပူးမျပဳလုပ္နုိင္ေတာ့ေခ်၊ပကတိအားျဖင့္ အသက္ရႈေနသူဟု ဆုိရေသာ္လည္း စင္စစ္အားျခင့္ အသက္မရွင္သူသာျဖစ္ပါ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္အသက္ရႈလွ်က္ အသက္မရွင္သူမ်ားမျဖစ္ၾကေစရန္
အရွင္ျမတ္က ေမ့ေလွ်ာ့ျခင္းကို အားမထုတ္ဘုိ႔ ရခဲေသာလူ႔ဘ၀ ၾကဳံခဲေသာ သာသာနာနွင့္ၾကဳံေတြ႔ရခုိက္“သဒၶါ ပညာ”ညီစြာထားလွ်က္ ကုသုိလ္ပါရမီမ်ား ၾကိဳးစားျဖည့္ၾကဖုိ႔တုိက္တြန္းထားျခင္းျဖစ္၏၊ ကုသိုလ္ရွိမွသာ အျမင့္ဆုံးပန္းတုိင္ အျမတ္ဆုံးခ်မ္းသာျဖစ္ေသာ
နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳနုိ္င္မည္ျဖစ္ပါ၏၊

ထုိငါ၏ သာသနာ့ေဘာင္သုိ႔ ေရာက္လာျခင္းသည္ ေကာင္းေသာ
ေရာက္လာျခင္းေပတည္း၊ငါ၏ ရဟန္းျပဳအံ့ဟု ေျပာဆုိျခင္းသည္
မေကာင္းေသာေျပာဆုိျခင္း မဟုတ္၊ေကာင္းစြာေ၀ဘန္ေဟာၾကားေသာ
တရားတုိ႔တြင္အျမတ္ဆုံးနိဗၺာန္သို႔ေရာက္ျပီ။၀ိဇၨာသုံးပါးတုိ႔သုိ႔အစဥ္
အားျဖင့္ေရာက္ခဲ့ျပီ၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ အဆုံးအမေတာ္ကုိျပဳအပ္ေပျပီ။
ယခင္လူ႔ဘ၀ႏွင့္ယခုရဟန္းသမဏဘ၀ကုိအရွင္ျမတ္ႏႈိင္္းယွဥ္ၾကည့္မိွ၏၊
ပကတိအျမင္အားျဖင့္သူသည္လူ႔ဘ၀ကလူမ်ားစြာကိုအနုိင္ယူနုိင္ေသာ
ေၾကာင့္မုဆုိးဟုထင္ရေသာ္လည္းစင္စစ္အားျဖင့္မာရ္နတ္၏သားေကာင္
ျဖစ္ခဲ့ရ၏၊ယခုေတာ့မာရ္နတ္၏“ဘ၀သံသရာ”ေၾကာ့ကြင္းမွ
လြတ္ကင္းခဲ့ေပျပီေၾကာ့ကြင္းမဲ့ ေနွာင္ၾကိဳးမဲ့နယ္ေျမျဖစ္ေသာ
နိဗၺာန္နယ္ပယ္သို႔အရွင္ျမတ္ေျခခ်နုိင္ခဲ့ျပီ၊


ေဘးမရွိေတာ့ ရန္မရွိေတာ့ မည္သည့္အႏ ၱရယ္မွလည္း မရွိေတာ့ေပ၊
ယခု အရွင္ျမတ္သည္“ပုေဗၺနိ၀ါသႏုႆတိဥာဏ္- ဒိဗၺစကၡဳဥာဏ္- အာသ၀ကၡယဥာဏ္”ဟူေသာ ၀ိဇၨာသုံးပါးကို ပုိင္ဆုိင္သူ ျဖစ္ေနေပျပီ၊ ယင္းသုံးပါးကုိအက်ဥ္းခ်ဳပ္အားျဖင့္“ပု- ဒိ- အာ”ဟုလည္း သုံးနႈံးၾကပါ၏၊
ထုိ႔ျပင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏အဆုံးအမသည္အျမင့္ဆုံးအားျဖင့္
“နိဗၺာန္”ျဖစ္၏အရွင္ျမတ္သည္မဂ္ေလးပါးဖုိလ္ေလးပါးနိဗၺာန္အားျဖင့္ ေလာကုတၱရာတရားကိုးပါးလုံးျပည္စုံေနျပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္
“ျမတ္စြာဘုရား၏အဆုံးအမေတာ္ကုိျပဳအပ္ေပျပီ”ဟုေနာက္ဆုံး
အေနနွင့္ရင္တြင္းျဖစ္ဥဒါန္းစကား မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့ပါ၏၊
အရွင္အဂၤုလိမာလသည္ဘုရားရွင္၏တရားဓမၼကုိ
နာၾကားခြင့္ရလုိက္ေသာေၾကာင့္“ၾကမ္းတမ္းေသာဘ၀မွသည္
အၾကင္နာတရားနွင့္ျပည့္စုံေသာဘ၀.....သို႔”
တက္လွမ္းကာနိဗၺာန္မ်က္ေမွာက္ျပဳသြားေပျပီတကား၊


မိမိရဲ႕ဘ၀ကို ပ်က္ေစ
ေလာကရဲ႕အလွကုိ ဖ်က္ေခ်
ၾကမ္းတမ္းမႈဆုိတဲ့ အမ်က္ေတြ …
ဒို႔တေတြ ဖယ္ရွားၾကပါစုိ႔


ဒုကၡမုိးေစြ
ေသာကအခုိးေ၀ေန သူေတြရဲ႕
နားခုိရာ အျဖစ္
အၾကင္နာဆုိတဲ့“အိမ္သစ္”ေလး
ဒို႔ တည္ေဆာက္ေပးၾကစုိ႔။


ၾကင္နာမႈကို အေျချပဳ
ေလာကရဲ႕ေကာင္းက်ိဳးေတြျပဳရင္း
အခ်င္းခ်င္း လက္ခ်င္းယွက္
နိဗၺာန္အထိ ခရီးဆက္ၾကစုိ႔။


အားေပးသူ အားလုံးကုိ
ေလးစားလွ်က္ - ေကာင္းသစ္
21-12- 2010

No comments: