ေကာသလမင္းႀကီးအရွင္အဂၤုလိမာလကုိပစၥည္းေလးပါးဖိတ္မံျခင္းသည္
ၾကည္ညိဳ၍ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္၊၀တ္ေက်တန္းေက်၀တၱရားအရ
ဖိတ္မံျခင္းလည္းျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ပစၥည္းေလးပါးနွင့္ပါတ္သက္၍အလိုနည္းစြာက်င့္သုံးေနျပီးျဖစ္ေသာ အရွင္အဂၤုလိမာလသည္ မင္းႀကီး၏ပစၥည္းေလးပါးဖိတ္မံျခင္းကုိ ယဥ္ေက်းစြာပယ္ျမစ္လုိက္ေလျပီ၊အရွင္အဂၤုလိမာလေထရ္၏
“ရသမွ်နွင့္ေရာင့္ရဲစြာက်င့္သုံးေနထုိင္တတ္ျပီး ျဖစ္ေသာမိမိအဖို႔ ပစၥည္းေလးပါးျပည့္စုံပါျပီးဟု”ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းျဖင့္ ပစၥည္းေလးပါး
ဖိတ္မံျခင္းကုိပစ္ျမစ္လုိက္ေသာစကားၾကားရေသာအခါ
ဘုရင္မင္းႀကီးသည္အံ့ၾသသြား၏၊အ့ံၾသမည္ဆုိလွ်င္လည္း
အံၾသထုိက္ေပ၏အရွင္အဂၤုလိမာလသည္ၾကမ္းတမ္းမႈ“ေဒါသ”
ကုိသာမက၊အလုိလြန္ကဲမႈ“ေလာဘ”ကိုပါထိမ္းခ်ဳပ္မႈစြမ္းအား
ရွိသြားေလျပီ၊အမွားအမွန္-အက်ိဳးရွိမရွိ-တရား မတရား-
အရာအာလုံးတုိ႔အေပၚ၌ ေတြေ၀မႈ
“ေမာဟ”တရားကုိပါသူပယ္ရွားေနေပျပီ၊
မဟာကရုဏာရွင္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏“ရပ္သူနွင့္သြားေနသူ”
အတုိခ်ဳပ္တရား နာၾကားခြင့္ရေသာေၾကာင့္သူ၏ဘ၀သူ၏
ေခ်လွမ္းတုိ႔သည္“သစၥာတရား”ေပၚ၌ ေက်ာက္စာတုိင္ကဲ့သုိ႔ ခုိင္ျမဲစြာရပ္တည္ေနေပျပီ။သူသည္သစၥာမဲ့ေသာ“အဓမၼ”လုပ္ရပ္ကို
ဘယ္ေသာအခါမွလုပ္လိမ့့္မည္မဟုတ္၊ေျပာလိမ့္မည္လည္း
မဟုတ္ေတာ့ေခ်၊သူ၏ကုိယ္က်င့္ျဖဴစင္မႈ“စာရိတၱ”မ႑ိဳင္သည္ ဘယ္ေသာအခါမွ ယိမ္းယုိင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ေခ်။
ေက်ာက္စုိင္ေပၚစုိက္ေသာ ေက်ာက္တုိင္ကဲ့သုိ႔ ခုိင္ျမဲသြားေလျပီ။
အရွင္အဂၤုလိမာလ လူေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္သြားေသာေၾကာင့္ မင္းနွင့္တကြလူထုတစ္ရပ္လုံး ေဘးကင္းသြားေပျပီ၊
ဤသည္မွာ စစ္မွန္ေသာဗုဒၶဓမၼ၏ ေက်းဇူးတရားပင္ မဟုတ္ပါေလာ။
စာရိတၱဗလကုိ ဘာသာတရားမွလြဲ၍ အဘယ္မွာရနုိင္ပါအ့ံနည္း။
စာရိတၱဗလမပါေသာ အျခားဗလမ်ားသည္ တုိးတက္မႈကို ေဖၚေဆာင္ေကာင္း ေဖၚေဆာင္နုိင္လိမ့္ျဖစ္ေသာ္လည္း အေရးႀကီးဆုံးျဖစ္သည့္“ျငိမ္းခ်မ္းမႈ”ကုိေတာ့ ဘယ္ေသာအခါမွေဖၚေဆာင္နိင္လိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။
ထုိ႔ေၾကာင့္ နုိင္ငံျငိမ္းခ်မ္းမႈ ကမ ၻာႀကီးျငိမ္းခ်မ္းမႈကိုပါလုိလားသူျဖစ္လွ်င္
ကုိယ္က်င့္ေကာင္းမြန္မႈ“စာရိတၱဗလ”ကုိပါ ျမင့္ေအာင္ ျမွင့္တင္
သင့္ၾကေပသည္။မင္းႀကီးသည္ အရွင္အဂၤုလိမာလအနားမွ ခြါ၍ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဗုဒၶအနားသို႔ တဖန္ခ်ဥ္းကပ္ျပန္၏၊
ထုိ႔ေနာက္ေတာ့ျမိဳသိပ္မထားနုိင္ေသာရင္တြင္းခံစားခ်က္ကုိ
ဘုရားရွင္အား ေလွ်ာက္ထားေလေတာ့၏။မင္းႀကီး ဘုရားရွင္အား ေလွ်ာက္ထားေသာ စကားအျပည့္အစုံမွာ အရွင္ဘုရား
အံ့ၾသဖြယ္ရွိေပစြ၊ အရွင္ဘုရား မျဖစ္ဘူးျမဲျဖစ္ပါေပစြ၊ အရွင္ဘုရား ျမတ္စြာဘုရားသည္ မယဥ္ေက်းေသာသတၱ၀ါတုိ႔ကုိ ယဥ္ေက်းေအာင္ လြန္ကဲစြာဆုံးမေတာ္မူတတ္ပါေပစြ၊မျငိမ္သက္ေသာ သတၱ၀ါတုိ႔ကုိ လြန္ကဲစြာ ျငိမ္သက္ေစေတာ္မူတတ္ပါေပစြ၊မျငိမ္းေအးေသးေသာ သတၱ၀ါတုိ႔ကုိ လြန္ကဲစြာ ျငိမ္းေအး ေစ ေတာ္မူတတ္ပါေပစြ၊ အရွင္ဘုရား အကြ်ႏု္ပ္တုိ႔သည္ ယင္းအဂၤုလိမာလကုိ တုတ္လွံတံျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ဓါးလက္နက္ျဖင့္
ေသာ္လည္းေကာင္း ဆုံးမျခင္းငွာမစြမ္းနုိင္ၾကပါကုန္၊
ထုိအဂုၤလိမာလကုိျမတ္စြာဘုရားသည္တုတ္လွံတံလက္နက္မပါဘဲလွ်က္
ဓါးလက္နက္ မပါဘဲလွ်က္သာလွ်င္(ဓမၼ-စာရိတၱဗလျဖင့္)
ယဥ္ေက်းေစေတာ္မူနိင္ပါေပ၏၊ အရွင္ဘုရား အကြ်ႏု္ပ္တုိ႔သည္
ယခု သြားၾကပါကုန္အံ့၊အရွင္ဘုရား အကြ်ႏု္ပ္တုိ႔သည္ မ်ားေသာျပဳဖြယ္ကိစၥ ရွိၾကပါကုန္၏ ဟူ၍ျဖစ္၏။အထက္ပါ မင္းႀကိီး၏ ဘုရားရွင္အား ေလွ်ာက္ထားခ်က္သည္ အေၾကာင္းမဲ့
ေလွ်ာက္ထားျခင္းမဟုတ္၊ ျပည္သူလူထုက လူဆုိးႀကိီးအဂၤုလိမာလကုိ နွိမ္နင္းရန္ မေတာင္းဆုိခင္ကပင္ မင္းႀကိီးသည္အဂၤုလိမာလကုိ နွိမ္နင္းရန္ ဆင္တပ္ကုိလႊတ္၍လည္း ႏွိမ္နင္းခုိင္းဘူး၏။
ျမင္းတပ္ ရထားတပ္ ေျခလွ်င္တပ္ကုိလည္း လႊတ္၍ နွိမ္နင္းခုိင္းဘူး၏။
တစ္ႀကိမ္မက နွစ္ႀကိမ္မက အႀကိမ္မ်ားစြာပင္ျဖစ္၏၊ သုိ႔ေသာ္ လႊတ္သမွ်ျပန္ေရာက္လာသည္ဟူ၍မရွိေပ၊“ငါ အဂၤုလိမာလ ေဟ့”ဟု ႀကိမ္း၀ါးလုိက္လွ်င္ပင္ အသံၾကားသူမွန္သမွ် ခံတုိက္မႈ ခုခံမႈမရွိပဲ
လက္နက္စြန္႔၍ ေျပးၾကသည္သာမ်ား၏၊သုိ႔ေသာ္ သူလက္က လြတ္သူဟူ၍မရွိေပ၊(ျပန္လမ္းမရွိေသာခရီးစဥ္ျဖစ္၍
ေနာက္ေတာ့ အဂၤုလိမာလကိစၥကုိ သူ႔ထုိက္သူ႔ကံဟုလ်စ္လ်ဴရႈကာ
မသိက်ိဳးႏြံျပဳေနေတာ့၏၊ ျပည္သူကေတာင္းဆုိမွမလႊဲသာ၍
သူကိုယ္တုိင္ေၾကာက္ေၾကာက္နွင့္ ဖမ္းဆီးရန္ထြက္လာရင္း ဘုရားရွင္ထံ ဖူးေမွ်ာ္၀င္ေရာက္ျခင္းျဖစ္၏)
ေတာဆင္ရုိင္း ျမင္းရုိ္င္းမ်ားပင္ သူနွင့္ေတြ႔က အသက္ခ်မ္းသာခြင့္ ရသည္မရွိေပ၊တစ္ခ်ိန္ကအရွင္အဂၤုလိမာလသည္“အဲဒီေလာက္ၾကမ္း၏၊
အဲဒီေလာက္ရမ္း၏၊ အဲဒီေလာက္ထိ စြမ္းခဲ့သူျဖစ္၏၊''ယခု ယခင္နွင့္မတူေတာ့ ရမ္းရာမွယဥ္(ယဥ္ေက်း)ၾကမ္းရာမွၾကင္(ၾကင္နာ)
စြမ္းရာမွစင္(စင္ၾကယ္)သူအျဖစ္ မယုံနုိင္ေလာက္ေအာင္ပင္ ေျပာင္းလဲသြားေပျပီ၊ေျပာင္းလြဲသြားေပျပီ။ ထုိျဖစ္ရပ္မ်ားသည္ ကိုယ္ေတြ႔ျဖစ္ရပ္မွန္ျဖစ္၍ဘုရင္မင္းႀကီးသည္ အထက္ပါစကားကုိ ဘုရားရွင္အားေလွ်ာက္ထားျခင္းျဖစ္၏။ထုိအခါ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက မင္းႀကီးသြားေတာ့ ဟုလည္းမႏွင္၊ ေနပါအုံးဟုလည္းမတား၊
သြား မသြားမွာအသင္မင္းႀကီး၏သေဘာပင္ျဖစ္၏၊သြားရန္အခ်ိန္ကုိ သင္သိ၏ဟုမိန္႔ေတာ္မူ၏။ထုိအခါ ပေသနဒီေကာသလ
မင္းႀကီးသည္ ေနရာမွထ၍ျမတ္စြာဘုရားကုိရွိခုိးလွ်က္
အရိုအေသျပဳကာဖဲခြါသြားေလ၏၊
အရွင္အဂၤုလိမာလသည္ သင္းပုိင္ကုိဒူးဆစ္ေအာက္ လက္ရွစ္သစ္ခန္႔
ညီညာမႈရွိေအာင္ ေသေသခ်ာျပင္၀တ္၏၊ေသခ်ာျပီးဆုိမွ
ခါပန္းၾကိဳးကုိပတ္၏၊ ထုိ႔ေနာက္ဧကသီကုိ ဒူးဆစ္ေအာင္ လက္ေလးသစ္ခန္႔ ၀န္း၀ုိင္းညီညာမႈရွိေအာင္ ဂရုတစုိက္း၀တ္ရုံ၏၊
အနားပါတ္သီးကုိလည္းေသေသခ်ာခ်ာတပ္၏၊လည္ပင္း
လက္ေကာက္၀တ္မေပၚရေအာင္လည္း ဖုံးရေသး၏၊
အရွင္သည္ ပင့္ဆြမ္းကုိလက္မခံ၊အိမ္စဥ္လွည့္၍ အလွဴခံရေသာ
ဆြမ္းကုိသာဘုဥ္းေပး၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စကၡဳေျႏၵခ် မိမိေရွ႕ေလးေတာင္ေလာက္သာၾကည့္ရႈ႔လွ်က္ အိမ္စဥ္လွည့္ကာ သပိတ္ပုိက္လွ်က္ ဆြမ္းခံၾကြေတာ္မူ၏၊ တစ္ေန႔မဟုတ္ တစ္ရက္မဟုတ္ ရဟန္းျဖစ္ျပီး သာ၀တိၳျပည္သို႔ေရာက္သည့္ေန႔မွစ၍ ေန႔စဥ္ပင္ ၾကြေတာ္မူူျခင္းျဖစ္၏။ၾကြေတာ္မူေသာအခါ၌လည္း ကိုုယ္လႈပ္ျခင္း လက္ေမာင္းလႈပ္ျခင္း ဦးေခါင္းလႈပ္ျခင္းစေသာ ဣေျႏၵမဲ့အမူအယာမ်ား လုံး၀မျပဳမိေစရန္“အမွတ္ သတိ”ျဖင့္ၾကြေတာ္မူ၏။ထုိ႔ေၾကာင့္ တည္ျငိမ္မႈရွိလွေသာ အရွင္အဂၤုလိမာလကုိ အရင္လုိ
“ေၾကာက္စရာဟုမျမင္၊ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ”အသြင္ျဖင့္သာ လူအမ်ား ဖူးျမင္ရေတာ့၏၊ဟိုတစ္ခ်ိန္ကေသာကကိုျဖစ္ေစေသာ အဂၤုလိမာလသည္ ယခုေတာ့ သုခကုိျဖစ္ေစေသာ
အရွင္အဂၤုလိမာလေထရ္ျဖစ္ေနေပျပီ။(ထုိ႔ေၾကာင့္“စိတ္”တစ္ခု ေျပာင္းလဲလုိက္လွ်င္ပင္“ဘ၀”တစ္ခုလုံးေျပာင္းလဲြသြားႏုိင္၏၊)
တစ္ခုေသာေန႔၏ နံနက္ခင္းအခ်ိန္ပင္ျဖစ္၏၊ အရွင္အဂၤုလိမာလသည္ အခါတိုင္းကဲ့သို႔ပင္ သင္းပုိင္ဧကသီတုိ႔ကုိ ေကာင္းစြာ၀တ္ရုံ၍ သပိတ္ပုိက္ကာ အိမ္စဥ္လိုက္ဆြမ္းခံၾကြေတာ္မူစဥ္
“သားမဖြါးနုိင္၍ မသက္မသာ ဆင္းရဲဒုကၡအလူးအလဲခံေနရေသာ”
ကုိယ္၀န္ေဆာင္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ကုိ ေတြ႔ျမင္ရ၏၊
ညီးညဴသံ သဲ့သဲ့ကုိလည္းၾကားေနရ၏ထုိအခါ ယခင္္ကၾကမ္းတမ္းမႈကုိ အျမဲေနရာေပးထားရေသာ သူ၏နွလုံးသားသည္ယခုအခါ ထူူးထူးဆန္းဆန္း ကရုဏာၾကာပန္းမ်ားပြင့္လန္းလာေပျပီ။
အၾကင္နာ ရန႔ံမ်ားသင္းပ်ံ႕လာေပျပီ။
(သူ၏ မဲညစ္ေသာနွလုံးသားသည္ ယခုအခါ ပန္းနုေရာင္သမ္းေသာ နူးညံ့သည့္ နွလုံးသား ျဖစ္သြားေလျပီ၊ ေအာ္ နွလုံးသားသည္လည္း အေရာင္ေျပာင္းတတ္ေပသည္တကား)(ဆက္ရန္)
ေကာင္းသစ္
No comments:
Post a Comment